זיו שיינפלד, מנכ"ל Z Digital House________________________________________________________
קו"ח מקצועי בפסקה קצרה

מנכ"ל Z Digital House, בית לשיווק דיגיטלי וחברתי ויועץ ומרצה בתחום השיווק בזירות הדיגיטל. בעבר מנהל השיווק הדיגיטלי של קבוצת הריבוע הכחול ומנהל פיתוח מוצרים בחברת orange.

לאתר: www.zdigital.co.il
לדף הפייסבוק: קישור.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
כל דבר חדש שבאמצעותו ניתן לייצר באמצעות תוכן איכותי וטכנולוגיה מערכות יחסים.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
נכון להרגע הקמת החברה בניהולי ובבעלותי ופיתוח המחלקות השונות ב Z DIGITAL HOUSE.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
שלא כל מה שמדיד שווה בדיקה.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
סופר או עיתונאי.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
תלוי מטרה. שביעות רצון של הלקוח או יצירת רווחים או טראפיק גדול לפלטפורמה אותה אני משווק.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
איך לקשר בין מדיה חברתית ורווחיות כלכלית ואיך לייצר מדידה או אנליזה נכונה ואינטגרטיבית לכל הפלטפורמות הדיגיטליות של הלקוח: אתר, סלולאר, אפליקציה ועוד.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
ללמוד גם מטעויות. לא לנסות רק לנהל, אלא גם להתנסות בפועל בסוג השירות. להבין מה ניתן למדוד ולהתעלם מהיתר.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה
טרם קיבלתי את הטובה ביותר. אבל אין ספק שהדגש על "מיקוד" יחד עם "מה אני רוצה להיות" הם שני טיפים מעולים שקיבלתי ובניגוד למה שניתן לחשוב אלו לא טיפים כה טריוויאליים לאימוץ.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
שכל המדיות החדשות יתאחדו בסוף לפלטפורמה אחת.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
התכנסות עם הפלטפורמה הסלולארית, מיפוי מבוסס מיקום חזק יותר ושימוש באינטרנט לא רק במדיה פרסומית לפרסום ושיווק.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל-  Social?
תוכן הוא משהו שצריך להתחבר בראש וראשונה למסרים אסטרטגיים. רק לאחר שהרעיון מובן וגם הצורך, ניצוק לתוכו את התוכן. אגב אני מאמין שבמובן זה שיווק דיגיטלי ושיווק הם היינו הך, כלומר ללקוח הסופי זה לא באמת משנה היכן הוא נחשף לתוכן, אלא אם זה שירת את הצורך שלו באותו זמן.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
הניסיון למכור את זה כתחום מניב מכירות. תדמית , חשיפה ואהדה לא תמיד מניבים רווחים, בטח לא בטווח הקצר.

Mobile: איזו מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
מיפוי מבוסס מיקום, ופרסום מתקדם בסלולארי.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
תלוי לקוח ותלוי שוק. קודם שיבין איך הוא רוצה להיתפס, מה המוצר שלו ואיפה הקהל שלו.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" (פרגון) – בארץ או בחו"ל….
yomego ignite וכמובן קריספין פורטר בוגובסקי.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
לטעמי מכיוון שהתודעה לפייסבוק וטוויטר התחילה בישראל בערך באותו זמן אז עניין הסטטוס מול ציוץ נראה לישראלים דומה. ברגע שהסמארטפונים הגיעו ויכולנו גם לייצר סטטוס מהסלולארי זה די ייתר לישראלי הממוצע את השימוש בטוויטר. דבר נוסף הוא שבטוויטר אין דיאלוג , מה שקיים לצורך העניין בצ'אט הפייסבוקי שגם לו אגב יש את הבעיות שלו.

מה נותן לך השראה?
שקט.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
ספר טוב, סרט טוב, סדרת טלוויזיה טובה שממתינה לי.

המוסיקה שלי
רד הוט צילי פפרס, אהוד בנאי, מאיר אריאל, שלומי שבן.

הסרט שלי
שעת הצוענים של אמיר קוסטריצה.

האוכל שלי
עיקרית: פסטה קרבונרה או פירות ים. מתוק: חלבה.

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהיא בין החיים או שלא…)
פול אוסטר (חי),  ג'ק קרואק: (מת)

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
כרטיסי ביקור (אלא אם אני שוכח ואז מתבאס)

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
פייסבוק, טקראנץ, מאשבל, ספורט 5

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
Android אבל עכשיו שסיימתי את הביוגרפיה של סטיב ג'ובס אני אעבור לעידן APPLE בקרוב.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
Waze , songify

 

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

Join_Redefine_On_Facebook

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.