ינון לנדנברג
___________________________________________________________

קו"ח מקצועי בפסקה קצרה

מייסד אידיאולוג'יק (שנת 1999), שותף בפובליסיס ישראל (כולל באומן בר רבינאי סאצ'י, גלר נסיס, סופר פוש, זניט מדיה אידיאולוג'יק ועוד מספר חברות), מנהל החדשנות של קבוצת פובליסיס, אבא של ליה ורוי ובעלה של אשתי היפה והכרישה.

מלמד במסגרות אקדמאיות שונות, מרצה בכנסים רבים סביב העולם, זכיתי בהרבה מאוד ברזלים בהמון תחרויות, חיפאי במקור, אוהב את קוקה-קולה ומעריץ נלהב של ברוס ספרינגסטין. חי חיים פרלליים בעולם הוירטואלי וסמנכ"ל בפרוייקט המדהים ביותר בישראל (ואולי בעולם) ( בהתנדבות) SpaceIL.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
הדבר הכי מלהיב אותי בתחום שלי הוא השינוי הקבוע שהתחום נימצא בו. כשהתחלנו את החברה היו אתרים כמו IOL ונטקינג בין האתרים הגדולים בישראל. גוגל או וואינט או פייסבוק עוד לא קמו. לא היה יוטיוב עד לפני שבע שנים. כל עולם הרשתות החברתיות והמיקוד בהן תפס תאוצה לפני שלוש שנים שלא לדבר על עולם הסלולר בכיוון התוכן או האפליקציות. זהו עולם דינמי בצורה יוצאת דופן יחסית לכל ענף אחר בעולם.

בנוסף לכל אלא הוא גם עולם יצירתי שנוגע בהרבה מאוד אנשים ומאפשר קשר ישיר לבני אדם. אבל הדבר הכי מלהיב הוא העבודה היצירתית ובמיוחד העבודה עם בני אדם ולבני אדם.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
ההישג הכי גדול שלי הוא החדרת הדיגיטל כתחום לגיטימי בשוק הישראלי.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
זהו אחד התחומים שעושים בהם הכי הרבה כיף בעולם אבל רק אם ממש אוהבים אותו. אין שום מצב ליהנות מתחום כל כך אינטנסיבי שנמצא בשינוי קבוע אם לא ממש אבל ממש אוהבים את מה שעושים. אם אתם מחפשים את הכסף אל תיכנסו אליו! אבל אם אתם אוהבים את היצירתיות, הטכנולוגיה ובני אדם, כסף כבר יבוא.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
אני אפילו לא יכול לדמיין את היום. אולי הייתי יכול להשיב על השאלה הזאת לפני 15 שנה.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
גודל החיוך שלו. החיוך של לקוח אומר הכל, גם על השירות, גם על היצירתיות ובמיוחד על התוצאות.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
אני חושב שהשינוי המשמעותי ביותר הוא מרכזיות השותף הדיגיטלי אצל הלקוח. היום הכל זה דיגיטל. הצרכנים חיים בעולם דיגיטלי ומצפים לקבל יחסי שנובע מהבנה עמוקה של הצרכים שלם ואורך החיים שהם חיים. העולם הדיגיטלי חוצה גבולות. זה עולם שכולל שירות, מכירות, גיוס ובמיוחד קשר מתמשך.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
אם יש לך חלום ואתה חושב שהוא נכון לעבוד קשה ולהגשים אותו. מצד שני להקציב זמן (נגיד שנה) או תקציב (נגיד 100,000 ₪) ואם לא מגיעים להישגים אמיתיים לעצור. אם לא תנסה תמיד תהיה לך התחושה שהייתה יכול להצליח מצד שני אם ניסית ונכשלת אחרי כמה ימים (או שבועות) של באסה אתה ממשיך קדימה בכל הכח.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
תיזהר מלקבל עצות! ככל שאתה מקבל עצות מיותר אנשים יש לך יותר כיווני פעולה ודעות. לך עם התחושות שלך, יהיה לך הכי קל ליישם אותן.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
דיגיטל זאת לא מחלקה, דיגיטל זה הכל! דיגיטל זה אורך החיים של הצרכנים. הארגון חייב לחשוב בצורה דיגיטלית ולפעול בכל הערוצים לפי המחשבה הזאת, גם בערוצים הפיזיים.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
הדיגיטל יהיה יותר ויותר חלק מרכזי בחיי הפירמות. חלק מרכזי ככלי שיווקי להגיע לצרכנים אבל הרבה יותר מזה ככלי לשיפור מערכות היחסים בין הפירמות לצרכנים שלהם. רוב המותגים היו בתקשורת חד כיוונית על הצרכנים שלהם עד הופעת הדיגיטל. למרכז השירות התקשרת רק כשרצית להתלונן, היום אתה יכול להגיד למותג שאתה אוהב אותו. האמת תמיד אנשים אהבו מוצרים או מותגים רק שלא היו להם ערוצים מתאים להגיד להם את זה.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
התוכן הוא נושא מאוד מורכב. הצרכנים לא רוצים פרסומות והמותגים רוצים שהשם שלהם יופיע כמה שיותר בתוכן. מצד שני הצרכים צורכים סוגים שונים של תוכן ולרוב שזהו לא תוכן מושקע ויקר אלא משהו שמאוד מעניין אותם. הדוגמא הכי טובה הוא חשבון הטוויטר של הביג בן (קליק). התוכן צריך להיות מאוד מעניין לצרכנים ואם הוא גם יכול להיות רלוונטי למותג אז יש ניצחון.

אי אפשר לדחוף תוכן ממומן לצרכנים כי הם פשוט לא יצרכו אותו ואז המותג יאלץ להשקיע המון כסף במדיה כדי לדחוף את התוכן. הסושאל מציף מייד את התוכן שבאמת מעניין את הצרכנים ומאפשר לתכנים הבאמת רלוונטיים לצרכן לרוץ לכל עבר. אם צריך להשקיע כסף רב במדיה כדי להפיץ את התוכן הוא כנראה לא באמת מעניין את הצרכן.

ינון לנדנברג

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בשימוש בסושיאל היא שהם מתייחסים לסושאיל כעוד ערוץ מדיה. והוא לא  הסושיאל הוא דרך חיים של בני אדם והמותג צריך למצוא את דרכו שם ולא לכפות את עצמו ואת המסרים שלו. מי ששולט בסושיאל הם הצרכנים ולא המותגים.

Mobile: איזו מגמה חשובה כדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
זאת בסך הכל עוד דרך טובה מאוד להיות קרוב לצרכנים כל הזמן! עדיין צריך לתת ערך אמיתי לצרכן ולתת לו סיבה ממש טובה להשאיר את המותג מותקן אצלו ברשימת האפליקציות.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
דבר ראשון להקשיב ורק אז לבצע. ההקשבה לצרכנים תביא את רוב הפתרונות. הם הרי יודעים הכי טוב מה הם רוצים.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" – בארץ או בחו"ל….
Duval Guillaume משרד בלגי שעושה כבר כמה שנים עבודה יוצאת דופן קריאטיבית שמבוססת על הבנה עמוקה של מה שהצרכנים אוהבים ומה יגרום להם לדבר על זה תוך כדי שילוב המותג. דוגמאות לעבודה שלהם:

רוכבי קרלסברג

TNT כפתור הדרמה

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
זה פשוט מאוד, אנחנו פשוט אוהבים לדבר ולשתף והרבה. טוויטר פחות תפס מאותה הסיבה, קשה לנו להגיד את כל מה שאנחנו רוצים ב-140 תווים.

מה נותן לך השראה?
המון דברים מהמון כיוונים אבל אני חושב שהכי הרבה השראה אני מקבל מהתבוננות בבני אדם בכל מיני מסגרות (פיזיות ווירטואליות). בסופו של יום אנחנו מתקשרים עם בני אדם והעבודה שלנו צריכה להתאים לבני אדם. לצערי הרב חלק מהאנשים בענף שלנו שכחו שלמרות שמותג משלם להם שכר הלקוח האמיתי הוא הצרכן וחייבים להיות מאוד רלוונטיים לצרכן.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
אני תמיד בעובדה ואף פעם לא בעבודה. הקלישאה שהעבודה זה התחביב שלי מאוד נכונה במקרה שלי, זה החוג שלי, זה הכיף שלי ואני עובד בדבר שאני הכי אוהב לעשות בעולם, יצירת רעיונות ואינטראקציה עם בני אדם. אני מאוד נהנה מגלישה רגועה ומהנה באינטרנט. כשאתה לא מחפש שום דבר באינטרנט אתה מגלה המון דברים. הופעות של ברוס ספרינגסטין בעולם על כל מה שמשתמע מההופעה לפי ואחרי. וכמובן המון זמן עם המשפחה המדהימה שלי.

ינון לנדנברג

המוסיקה שלי
BRUCE SPRINGSTEEN

האוכל שלי
בשר!

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה 
ברוס ספרינגסטין

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
הטלפון הנייד שלי Galaxy S3

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
Facebook Twitter כל מה שחשוב שאדע שהתרחש בלילה כבר יוצף לי על ידי החברים שלי שם

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
BB כבד מאוד שנאלץ להשתמש בS3 כיוון ש BB נרדמו בשמירה.

האפליקציה שאני לא יכול בלעדיה
CallApp (רק באנדרואיד)

צילום מסך של המחשב השולחני

שולחן העבודה של ינון לנדנברג

Join_Redefine_On_Facebook

לשאלון Q&A  עם דימה קורדון, ארט דירקטור ומעצב ראשי, ynet >

לשאלון עם פרדריק בלסן, מנכ"ל ובעלים של חברת הדיגיטל והקריאייטיב FREDERICK > 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.