מאור חן, מנכ"ל ושותף בסוכנות הדיגיטל אקליפטוס

קו"ח מקצועי בפסקה קצרה
מאור חן, מנכ"ל ושותף בסוכנות הדיגיטל אקליפטוס. חברה שנבנתה בניהולו והפכה לשחקן גדול ומשמעותי בביצה הישראלית עם 18 עובדים שמתמחים בקריאטיב ותוכן עבור כמה מהמותגים הגדולים בארץ (בינהם ק.שטראוס. לוריאל פריז, מיקרוסופט, קפה קפה. רשת מלונות פתאל ועוד) . בן 32, נשוי למיכל גר בכפר ויתקין, לפני הכניסה לעולם הפרסום החל את דרכו בתפקידי ניהול בתחום השירות והמכירות בחברות סלקום ו 013נטויזן.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
היכולת לעסוק במקביל בתובנות והתנהגויות צרכנים במגוון כל כך רחב של תחומים.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
עצם המקום שאקליפטוס תופסת היום בתחום הניו מדיה בישראל, ההצלחה שלנו בתקופה של 3 שנים להפוך לגוף משמעותי ומוביל בתחומו עם בידול ברור.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
תמיד ידעתי שאגיע לפרסום וקריאייטיב, משער שאם לא הייתי כאן הייתי ממשיך בתחום ניהול מכירות לחברות גדולות

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
בעולם הדיגיטל מאד פשוט למדוד ולהגדיר יעדים ברורים (הקלקות / פעולות וכו), בשנה האחרונה הצלחנו ביותר ויותר מהלכים גם למדוד הצלחת מחוברת ל BUSINESS של הלקוח. מהלכים שלנו שמדדו גולשים שהגיעו לסניפים / רכשו מוצרים / הזמינו ONLINE – זו מבחינתי מדד להצלחה אמיתית.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
החיבור של דיגיטל לארגון בכל האספקטים, החל מחיבור השיווק המסורתי למהלכי דיגיטל רחבים, וכלה בתחומים כמו דוברות ושירות לקוחות שמחוברים לדיגיטל בתוכניות ארוכות טווח.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
תתנסו ! יכול להקל משמעותית על הכניסה לנוכחות בדיגיטל. חובה על כל מקבל החלטה בארגון להתנסות ולחוות את המדיה. יצא לי לשבת עם סמ"נכלית שיווק בחברה קמעונאית גדולה, ולגרום לה פשוט לנהל דיון שירות לקוחות בפייסבוק עם מותג בינ"ל גדול, ואפילו לפתוח פרופיל אינסטגרם. שתי פעולות קטנות ששינו משמעותית את הגישה והתפיסה שלה את המדיה.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
ההשקעה במהלכים ללא חשיבה לטווח ארוך, מותגים משקיעים עשרות ומאות אלפי שקלים במהלכים במקום לעצור רגע, לבנות נוכחות ארוכת טווח. נוכחות כזו כפייסבוק לדוגמא מאפשרת ליצור על גביה מהלכים גדולים שידברו בשפה אחידה וחשוב מכך, יטפחו קהילה של צרכנים שתמשיך לנהל מערכת יחסים חמה עם המותג, גם לאחר שהקמפיין ירד.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
מותגים צריכים להיערך בשני אספקטים משמעותיים:
1. פנים ארגונית – לפתח מנגנוני הקשבה ולהיערך לשיחה שוטפת ואמיצה עם הצרכנים שלהם, ובהתאם, לייצר ערך אמיתי לשיחה הזו.
2. באמצעות השיחה הרצופה עם קהילת הצרכנים, מותגים היום יודעים על הצרכנים שלהם הרבה יותר מאי פעם.
היכולת לנהל את מאגרי המידע הללו ולחלץ מהם תובנות וערך פרסונלי יהוו בעתיד יתרון תחרותי משמעותי

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
סיפור המותג הוא לא חלק מהאסטרטגיה לתפיסתי, זו מהות הנוכחות היום בדיגיטל. מותג לא יכול לפתח נוכחות בדיגיטל ללא סיפור מותג ייחודי ותוכן חכם שמתלווה אליו, אחרת הוא הופך מהר מאד ללא רלוונטי וימשיך להתקיים על קמפיינים ו"פיקים".

Mobile: איזו מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
הישראלים שם ובגדול, הבעיה היא אצל המותגים, מהלכי מובייל מנוהלים לרוב בחשיבה קמפיינית. מותגים משקיע עשרות אלפי דולרים במשחק וחושבים שהמציאו את ה angry birds הבא, בפועל הצרכן נכנס אליו פעם פעמיים וזונח, ותוצאות הקמפיין מסתכמות בנתוני חשיפה וכמות שחקנים שלרוב מאכזבת ותלויה בעיקר במדיה… נוכחות במובייל יכולה להיות משולבת בגיימינג אבל מחייבת חשיבה ארוכת טווח וחיבור לBUSINESS . הדוגמא של דומינוס פיצה מראה שזה בהחלט אפשרי וגם עובד בישראל.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" (פרגון) – בארץ או בחו"ל….
מאד מחובר לעבודה של בית קריאטיב ניו מדיה בשם carrotcreative (ולא בגלל החיבור לגזרים), משרד וותיק שעושה עבודה מרשימה במיוחד ביצירת מהלכים בדיגיטל שבדרך כלל פרוסים על מספר פלטרפומות ןמצליחים לספר סיפור שלם.

מהלך טרי לדוגמא סביב espn college gameday 2012, השיקו מתחם פייסבוק מגוון שכולל פעילות אינסטגרם, יוטיוב ואפליקציית משחק לאייפון. מעבר לזה החברה מתחזקת מעבדת חדשנות למיזמי סושיאל בחסותה ומציגה בשוטף את המיזמים והתפתחותם.

אקליפטוס סוכנות דיגיטל

 

 מה נותן לך השראה?
את האמת, אני עדיין לא יודע. השראה היא דבר חמקמק שמגיע בגלים, לפעמים לא צפויים, ויש רגעים שבהם אני מרגיש שנחה עליי רוח אלוהים, ומצד שני, רגעים שבהם אני יושב ומרגיש כמו מתמודד ריאליטי שהרגע הודח בפריים טיים.

אנשים אומרים שלהסתכל בים נותן להם השראה.. ניסיתי, זה עשה לי בעיקר פיפי (:

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
לשחק עם האחיינים שלי, לרוץ בים, לשבת לארוחה עם חברים… לחיות את החיים כמו שאנחנו מכירים אותם מחוץ לעולם הדיגיטלי, אבל עם האינסטגרם בשלוף…

המוסיקה שלי
רוק אקוסטי, ישראלי, לאחרונה נכנסו לרשימה ההשמעה אסף אבידן, מיה איזיקוביץ וערן דהן מומלץ בחום (לינק מי שעוד לא מכיר).

הסרט שלי
לאחרונה צפיתי בסרט צרפתי משובח ביותר – "שם פרטי".

האוכל שלי
אוכל תוניסאי מסורתי וכל מה שקשור למטבח של אמא שלי- לינק לפריקסה המפורסם שלה.

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהיא בין החיים או שלא…)
סת' גודין. כדי לשמוע ממנו עצה טובה איך לאלף את הפרה הסגולה שלו לעבוד גם בג'ינג'י.

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
אייפד / אייפון

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
פיד האינסטגרם שלי, אפליקציות תוכן flipboard, techwire

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
IOS

 האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
Flipboard ו snapseed

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

 

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.