מירן פחמן______________________________________________

קו"ח מקצועי בפסקה קצרה
שותף בסוכנות הפרסום ph המתמחה ברעיונות גדולים וחכמים בתקציבים קטנים ובינוניים. בין לקוחותינו: מיקרוסופט (עובדים כרגע על השקת הווינדוס 8 בארץ), מכללת ספיר, יד 2, מגדל, איווקס, קוברה, חוות תקוע, עמותת סח"י, אופקים פיננסיים, אריה מליניאק ועוד.

עד לפני כשנה, מנהל קריאייטיב במקאן דיגיטל ובמשך כ-15 שנה קופירייטר במשרדי הפרסום הגדולים. בנוסף, מעביר סדנאות רעיונאות במכללה למינהל ומרצה בבתי ספר לקופירייטינג.

נשוי לליאת ואבא לנועם ושחר. מתגורר ברמת גן.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
הפיצוח. הרגע הזה שבו תובנה צרכנית מתחברת לרעיון גדול ובימינו לפעמים גם לטכנולוגיה חדשנית. זה רגע ממכר.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
עשיתי לאורך השנים המון סרטים, פרינטים באנרים וכו' אבל אני דווקא הכי גאה בקמפיין רדיו שעשיתי לפני מספר שנים ל"איחוד ישיר". חברת ביטוח קטנה ואנונימית בזמנו. הקלטנו שיחות אמיתיות שיזמנו לחברות הביטוח המתחרות ושידרנו אותן ברדיו. הקמפיין הזה שרד למעלה מ-5 שנים בזכות רעיון גדול שעשה שינוי אמיתי בחברה. זה בעיניי פרסום אמיתי.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
הדבר הכי חשוב במקצוע שגם אני לא יודע- הוא את הסוד. מהו המרכיב הסודי לקמפיין מוצלח ואיך לחזור עליו. מצד שני זה כל היופי במקצוע הזה.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
עורך דין. או פסיכולוג. בהרבה מובנים העבודה שלי היום עושה שימוש בבניית קייסים כמו עורך דין ובניסיון להבין תובנות אנושיות של פסיכולוג.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
קודם כל חשיפה. אם אף אחד לא שמע ולא נחשף למה שעשית, זה לא שווה כלום. אחר כך לייצר דיבור, שיחה ובסוף כמובן הנעה לפעולה. זו לא חייבת להיות מכירה, זה יכול להיות גם שינוי במחשבה ובתפיסה.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
לקוחות מתחילים להבין שדיגיטל זה לא מדיה אלא ארגז כלים גדול ומורכב. דיגיטל זה גם וידאו אבל גם שילוט, זה גם הפעלה ומעורבות וגם פרפורמנס ועוד ועוד. לקוחות מתחילים להבין שמדובר בתפיסת עולם חדשה לגמרי.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
לא משנה איך הטכנולוגיה מתפתחת ואילו מדיות חדשות יגיעו, תמיד תחשוב קודם כל על התובנות והצרכים של הלקוח. זה לעולם לא ישתנה.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
לא עצה כמו מודל לחיקוי. אני מנסה ללכת בעקבות מנהלים שאהבתי שידעו לא לקחת את עצמם יותר מדי ברצינות עבדו עם הומור והפגינו גם הומור עצמי.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
הדיגיטל מחייב לעבור למודל שבו הצרכנים צריכים לרצות לקבל מידע ותוכן מהמותגים ומאידך יכולים בקלות לסנן פרסום שהם לא רוצים לקבל. פרסום ב"פוש" ילך וייעלם לאט לאט.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
אני חושב שאנחנו צועדים במהירות לעידן שבו הכל הוא דיגיטל ולכן הוא יהיה שקוף. אנשים לא ידווחו לעצמם שיש להם דיגיטל במכונית במקרר או במעלית. מצד אחד זה אומר שהמותג יוכל להגיע לכל מקום ומצד שני כאמור, זה נותן לצרכן את השליטה המוחלטת בדיאלוג עם המותג ובעיקר מתי אינו מעוניין בדיאלוג.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
השיחה עם הצרכנים מנוהלת בשני מישורים:
מישור מוצרי סביב שירות לקוחות בסושיאל מדיה ומישור סביב עולם תוכן שמעניין את הצרכן. העניין הוא שעולם תוכן לא מתחיל ונגמר בסטטוסים בפייסבוק. אני חושב שרד-בול הראו לנו דוגמה טובה לאיך תופסים בעלות בעולם תוכן ועושים מהלך שכל העולם מדבר עליו.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
הרבה מותגים מתייחסים לסושיאל שלהם כאל מועדון לקוחות. זה פספוס גדול.

Mobile: מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
שוב, המובייל נמצא כל הזמן בידו של הצרכן ולכן זה מפתה מאוד להיות שם איתו. מצד שני מותג שלא ייתן ערך אמיתי וחזק, לא יקבל אישור כניסה. פשוט כך.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
אני לא כל כך מבין את המושג "ערך הדיגיטל". מה שחשוב הוא הערך של המותג שלך- מה הוא נותן לצרכן. אם באופליין יכולת לבלוט בעיקר בהפצצת מדיה ובתקשור "יפה יפה", הרי שבעולם הדיגיטל אתה חייב להבין מיהו המותג שלך ומה הוא נותן לצרכן. ברגע שזה יהיה ברור לך, האסטרטגיה הדיגיטלית תיבנה כבר לבד.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" – בארץ או בחו"ל….
בזמן שכל המשרדים בעולם תהו לגבי המודל של המשרד החדש, קריספין פורטר הצליחו לפרוץ דרך ולפעול בצורה שהרבה משרדים מנסים לחקות. בארץ אני מעריך מאוד את רועי כהן, כישרון גדול שעובד היום בגרמניה.

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה
ארז טל. הערצתי אותו כדמות רדיו בילדות ואני מעריך את דרך המחשבה שלו עד היום. הייתי מאוד שמח להכיר אותו ובמיוחד שהוא יכיר אותי.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
אני חושב שטוויטר לא תפסה משמעותית בארץ כי אנשים מרגישים שפייסבוק ממלאת עבורם את כל התפקידים של מדיה חברתית והם לא מרגישים חוסר או צורך במדיה חברתית נוספת. מצד שני טוויטר חזקה בארץ כרשת אלטרנטיבית, איכותית ואקסלוסיבית. מן קהילה של "המקובלים".

מה נותן לך השראה?
תרבות. וכמה שיותר. אני משתדל לקרוא כמה שיותר ספרים לראות הצגות, תערוכות, סרטים, המון טלוויזיה וכמובן נכנס להמון אתרים ובלוגים ומשתדל לקרוא או לפחות לעיין בכל העיתונים והמגזינים שאני מצליח להשיג.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
הכיף שלי זה להיות עם המשפחה, להשתולל עם הילדים, לצאת לטייל, לראות יחד סרט או לאכול במסעדה טובה.

המוסיקה שלי
אני מאוד אוהב מוסיקה ישראלית. אני מפעיל את אפליקציית ב-musix במחשב בעבודה או ברכב ומקשיב לנועם רותם, שלומי שבן, מאיר אריאל ועוד.

הסרט שלי
אני חושב ש-12 קופים. סרט גאוני שאני יכול לראות שוב ושוב.

האוכל שלי
בעיקר בשר, פירות ים ובקיצור- כל מה שיקר, משמין ולא בריא.

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
מעבר לרשתות החברתיות ולמייל, אני גולש הרבה בבלוגים של קרייאייטיב בעולם.
אחד המוכרים והאהובים עלי הוא דיגיטל באז. כדאי לא רק לפרסומאים: digitalbuzzblog.

 לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
במסגרת העבודה שלנו על מיקרוסופט והווינדוס 8, התאהבתי יותר ויותר במערכת ההפעלה החדשה והנוחה. יש סיכוי טוב שזה הולך להיות הדבר הבא.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
במסגרת העבודה אנחנו נחפשים ופוגשים לא מעט סטארטאפים. אחד מהם הוא סרנדיפ serendip.com שמייצר לך רדיו שמורכב ממוסיקה שהחברים שלך משתפים ברגע זה בפייסבוק ובטוויטר. חייבים לנסות כדי להבין במה מדובר.

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.