ניצן אביטוב, מנכ"ל חברת UXpert__________________________________________________
ניצן אביטוב, מנכ"ל חברת UXpert
מייסד ומנכ"ל חברת UXpert שמבצעת פרויקטי אפיון ועיצוב חוויית משתמש ופיתוח אפליקציות עבור לקוחות בארץ ובחו"ל. חבר בצוות המוביל של UXI, ארגון חוויית משתמש ישראל.

תפקידים בעבר סמנכ"ל ניהול מוצר וחוויית משתמש בחברת Personeta שפיתחה אפליקציות לתחום הטלקום, סמנכ"ל ניהול מוצר ותוכן בחברת AnimatedGreetings.com שהקימה אתר כרטיסי ברכה אלקטרוניים בהתאמה אישית בשת"פ עם American Greetings, מנהל מחלקת הפקות מולטימדיה ואינטרנט בחברת Pineapple. ולפני כן – תוכניתן, מאפיין, מעצב, אנימטור. וכדורסלן…

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
הזכות הגדולה להיות שותף בהבאת מוצרים ושירותים חדשים לעולם החל משלב הרעיון ועד למוצר אמיתי "חי ונושם" והיכולת להשפיע על חיי היום יום של אנשים רבים בכל רחבי הגלובוס. אין דבר מספק יותר בתחום שלנו מאשר לראות מוצר קורם עור וגידים וזוכה לתגובות נלהבות מהמשתמשים. ועוד משלמים לנו על זה…

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך

יש כמה הישגים שאני גאה בהם מהעבר:

פיתוח מוצר חדשני בחברת Personeta שהתחרה במוצרים של החברות המובילות בעולם כמו אלקטל, נורטל ואחרות וקיים שת"פים עם Cisco ו-Ericsson. החברה זכתה בשנת 2004 בפרס "הסטארט אפ המצטיין בתחום הטלקום" מטעם משרד התקשורת והמדען הראשי.
פרויקט משמעותי במסגרת החברה – החלפת הרשת הנבונה של בזק בתוך כחודשיים.

הקמת אתר animatedgreetings.com שמכר באינטרנט כרטיסי ברכה אלקטרוניים בהתאמה אישית החל משנת 1996 (שת"פ עם American Greetings).

וגם מספר פרויקטים מאד מעניינים ומאתגרים עבור Apple, Disney, SBC ומערכות תצוגה למשדרי בחירות עבור הטלוויזיה הישראלית.

אבל ללא ספק ההישג הגדול מכולם עד כה הוא הקמת העסק הנוכחי והפרויקטים המעניינים שזכינו להיות שותפים להם בארץ ובחו"ל ואשר 6 מתוכם זכו בפרסים בשנה האחרונה.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
שאנחנו בעצם חצי מנהלי מוצר.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
טוב לי איפה שאני. אבל אם אתה מתעקש – אז כנראה מאמן כדורסל.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
בשתי מילים: "שביעות רצון".
הלקוח יהיה מרוצה אם הצלחת לעזור לו לשפר את הביצועים העסקיים, אם עמדת בציפיות (ובמיוחד אם עלית על ציפיותיו), אם התהליך היה נעים וכיפי לאורך כל הדרך, ואם הפכת ליועץ ושותף אמיתי לדרך. אם כל אלה מתקיימים, אז כמובן ששיתוף הפעולה יהיה מוצלח ויימשך לאורך זמן.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
יותר ויותר לקוחות מבינים את החשיבות של חוויית המשתמש בביצועים העסקיים שלהם ואת הצורך להתחיל את התהליך מוקדם ככל האפשר כחלק בלתי נפרד מפיתוח המוצר. אני זוקף את השינוי הזה בעיקר לזכותה של אפל עם יציאת האייפון, שגרם לעולם להבין שחוויית משתמש באמת מנצחת, וכמובן לזכות ארגון UXI, UXPA וארגונים אחרים שמקדמים את המודעות לתחום בארץ.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
בתחילת דרככם, חפשו קודם כל לעשות את מה שאתם אוהבים ויודעים לעשות הכי טוב ותשתדלו לעשות זאת עם אנשים מוכשרים שכיף לשהות במחיצתם ושאפשר ללמוד מהם. אם תמצאו את המקום שגורם לכם לקום בבוקר עם חיוך ורצון להתחיל כבר את היום – ההצלחה כבר תגיע.

ובמישור המקצועי – חפשו כל הזדמנות להיות קרובים למשתמשים. אם במבדקי שמישות, אם על ידי מתן תמיכה, אם במחקרים ואם סתם על ידי צפייה באיך אנשים באמת משתמשים במוצרים. זה ייתן לכם הבנה עמוקה ממקור ראשון עד כמה דברים שנראים לכם מובנים מאליהם, אינם באמת כאלה, תחושה טובה לדקויות החשובות באפיון ועיצוב ממשק משתמש וערך אמיתי ששום תאוריה לא יכולה לתת.

UXPERT

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
לפתוח עסק עצמאי.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים) וכיצד זה משפיע על תחום העסוק שלך?
לא אחדש הרבה אם אומר שפעילות המשתמשים תתרחש יותר ויותר בסלולר ובטאבלט. וכמובן שזה ישפיע על תמהיל הפרויקטים שנבצע מבחינת החלוקה בין אינטרנט, סלולר, טאבלט ודסקטופ.

מה הטעות הנפוצה של לקוחות לגבי שלב אפיון ממשקי המשתמש לדעתך?
להתחיל באפיון חוויית המשתמש מאוחר מדי.

עלות תיקון הטעויות עולה בסדרי גודל ככל שמתקדמים בתהליך ללא חשיבה מסודרת וללא אפיון נכון. ובדרך כלל מגיעים לשלב שבו יש כל כך הרבה אילוצים עד שאין ברירה אלא לצאת עם מוצר פחות טוב. וזה גם עולה באובדן הכנסות…

Mobile: איזו מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? וכיצד זה משתלב בתחום העיסוק שלך ?
ההצטרפות של מייקרוסופט לשוק הזה תחייב ארגונים להיערך נכון מבחינת השקעות הפיתוח לפלטפורמות השונות. אם עד היום השקיעו בפיתוח ל-iOS ואנדרואיד (ויש כאלה שהשקיעו גם בבלקברי), אז עכשיו נוסף עוד שחקן שצריך להתייחס אליו. וכאן נכנסת ביתר שאת השאלה האם לפתח native בכל פלטפורמה או לבצע פיתוח היברידי לכל הפלטפורמות.

מתחרים/ מותגים ש-"עושים את העבודה" – בארץ או בחו"ל?
יש כמה וכמה שעושים עבודה טובה בארץ, אבל אני לא רוצה להסתבך ולשכוח אף אחד, אז נוותר על זה…
בחו"ל – נתקלתי לאחרונה ב-HUGE – חברת עיצוב מברוקלין.

מה נותן לך השראה?
עבודה יצירתית של אחרים, הרצאות, ספרים, השעות שלפני היקיצה.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע
לנוח טיפול בגינה, כדורסל, ילדים, קריאה, טלוויזיה.

המוסיקה שלי
מגוונת. לא משהו ספציפי.

הסרט שלי
"הערת שוליים".

האוכל שלי
הכל. אוהב במיוחד דגים.

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
סמארטפון, מפתחות וכרטיסי ביקור…

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
עיתונים דיגיטליים. מעבר להתעדכנות, נהנה להשוות ביניהם ולראות את הסיקור השונה של אותם אירועים בדיוק…

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
iOS. אבל כמובן שמחזיק גם אנדרואיד ובלקברי (בקרוב Windows Phone)

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
במקום הראשון ללא תחרות – WAZE
וגם: Pango, Dropbox, TestFlight, Skype

צילום מסך

צילום מסך

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.