Oded____________________________________________________
תפקיד נוכחי:

שותף במתנס אינטראקטיב. מנהל ומנחה פרויקטי עיצוב ואפיון של אפליקציות ושירותי רשת כחלק מצוות הסטודיו. בשעות הפנאי עסוק בהקמת שירות Brief Designer המאפשר יצירת בריף אינטראקטיבי עבור מעצבים. שותף פעיל בקהילת המעצבים הישראלית.

תפקיד קודם:
מעצב גרפי בסטארט-אפ Polls Boutique (ז"ל) ובשלב מוקדם יותר מעצב ומאפיין ב-Research Studios לונדון.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
היכולת להמציא, לחדש ולשפר. עולם האינטראקטיב והאפליקציות הוא עולם דינמי המתעדכן לעיתים קרובות. מציאות טכנולוגית המתעדכנת ללא הרף מעודדת חשיבה יזמית ויצירתית.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
גיבוש השותפות ביני ובין ערן להב ויונתן בין כנען שיצרה את מתנס אינטראקטיב. הסטודיו בו אני פועל כיום.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
צמצום פערים בין הלקוח למעצב הינם המפתח ליצירת פרויקט מוצלח. מסמכי בריף, לוחות השראה ומסמכי אפיון הינם כלים קלאסים מעולם העיצוב אשר מקדמים בצורה מוצלחת מטרה זו. הסכמי העבודה והצעות המחיר הינם מהכלים החשובים ביותר בתאום ציפיות בין המעצב ללקוח.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
אם לא ההיתי עוסק בעיצוב ההיתי כנראה עוסק בתחום החינוך, יש לי הערצה גדולה לאנשים שמביאים מעצמם לתחום הזה. המון השראה מאבא שלי הידוע כגורו בתחום החינוך המתוקשב.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
רבים מהלקוחות מגיעים עם רעיונות כללים ולא מגובשים שאולי עובדים בגדול, אבל מתמוססים כאשר יורדים לפרטים הקטנים. ולכן לדעתי תחושת ההצלחה עבור לקוח צריכה להתקבל כאשר הוא יוצא בסוף תהליך האפיון והעיצוב עם רעיון חד, ברור ומתומצת המתאים להגדרות הבריף שצוינו בתחילת הפרויקט.

 Matnas_Interactive

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
לאורך השנים ניתן להבחין בשינויים תפיסתיים רבים בקרוב הלקוחות. בעיני, אחד הבולטים שבהם הוא שיש מקום גם לרעיונות קטנים. לא לשאוף לייצר מוצרים גדולים שפונים לכולם, לשירותים קטנים בעלי קהל יעד נישתי יש זכות קיום ושווה להשקיע בהם. מניסיוני, תפיסה זו מאפשרת לנו כמעצבים לעסוק בפרויקטים מעניינים ולא שגרתיים.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
העיצוב מגיע ממקום של ביטוי עצמי ויצירה אך רבים נוטים לשכוח כי המעצב הוא מעל לכל נותן שירות אשר חלק משמעותי מעבודתו מתבטאת בעבודה ודיאלוג מול אנשים אחרים, מה שלא תמיד פשוט ודורש תכונות אחרות לגמרי מיכולות עיצוביות או טכניות. מניסיוני, טיפוח יכולות התקשורת וההתבטאות הינן בעלי חשיבות גבוהה עבור מעצבים.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב-5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים) וכיצד זה משפיע על תחום העסוק שלך?
אנשי מקצוע בקיאים ממני, ניבאו והתבדו. עם זאת, מהיכן שאני נמצא נראה ברור כי עולם הטכנולוגיה והדיגטל מפעפע עמוק לתחומים אחרים כגון חינוך, בריאות וכלכלה. מחיבורים אלה נוצרים אינספור רעיונות חשובים ומשפיעים וכן אתגרים חדשים אותם יצטרכו עולמות אלה לפתור, מה שלדעתי יעלה משמעותית את הביקוש לאנשי מקצוע מתחום העיצוב לאינטראקטיב, האפיון והפיתוח.

 

מה הטעות הנפוצה של לקוחות לגבי שלב אפיון ממשקי המשתמש לדעתך?
ביום יום אנו עוסקים רבות באפיון ועיצוב של אפליקציות ומערכות אינטראקטיביות. אנו פועלים בעיקר מול חברות וסטארטאפים אשר מנסים להכניס כמה שיותר תכונות, מסרים ורעיונות במהלך שלב זה של ההליך וזאת מתוך השאיפה ליצר אפליקציה "מושלמת". לדעתי, תפיסה זו מסבכת מאוד את התהליך ומתגלה בסופו של דבר כטעות קריטית. חשוב לזכור שבסיום תהליך העבודה הראשוני תעלה גרסא ראשונה של השירות שבאופן טבעי יהיו בו אינספור עדכונים. אתרים ואפליקציות הינם מערכות חיות המשתנות בהתאם למציאות, לדוגמא, שירותים מוכרים כמו eBay ו-Amazon עברו אין ספור עדכונים עד שהגיעו למה שהם היום.

Mobile: איזו מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? וכיצד זה משתלב בתחום העיסוק שלך ?
בחלקים נרחבים בעולם הופכים הסמארטפונים ל-"מחשב" העיקרי (או היחיד) עבור המשתמשים. קהילות אדירות המשתמשות באופן יומיומי בשירותים אינטרנטיים דרך המובייל בלבד. עבור מותגים רבים נתפס כיום המובייל כ-extension בלבד. לדעתי אנו צפויים לראות יותר ויותר שירותים ומותגים משנים תפיסה זו ומתחיסים לגרסאות המובייל כגרסא ראשית לשירותים שלהם.

Matnas_Interactive

מתחרים / מותגים ש-"עושים את העבודה" – בארץ או בחו"ל….
בארץ ישנם מעצבים רבים מידי אותם אני מעריך מאוד, ובכדי לא לפספס אף אחד אני מעדיף פשוט לומר שאני אוהב מאוד עיצוב גרפי ישראלי.
בחו"ל אני אוהב מאוד את הסטודיו הספרדי Serial Cut (אתר) .
ואת המאייר Jared K. Nickerson (אתר).

מה נותן לך השראה?
אנשים ומערכות יחסים בין אנשים. או במילים אחרות: שותפות טובה.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח:
זה כנראה עניין של הרגל ואופי, אבל באופן כללי אני מתקשה למצוא את הזמן לנוח, יש יותר מידי דברים לעשות. הכי קל לי להירגע בחברה טובה עם אנשים שאני אוהב. מה שהופך את העבודה שלי להרבה יותר מרגיעה.

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהיא בין החיים או שלא…)
ההיתי שמח להיפגש עם ד"ר יובל נח הררי מחבר הספר "קיצור תולדות האנושות". למדתי רבות מהרצאותיו המתועדות ב-Youtube. הרעיונות שהעלה השפיעו רבות על דעתי המקצועית ועל חיי האישיים.

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
את ה-iPhone שלי שמאפשר לי גישה מהירה לכל המידע שאני צריך ולפנקס הרשימות האינסופי שלי (שלא אשכח שום דבר), וכמובן את ה-iPad שלי, לאותה מטרה בדיוק.

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
בבוקר אני מתקשה לתפקד, אז בעיקר מה שמאפשר צריכה של תוכן באופן מאוד פסיבי כגון Instagram ו-9gag (סקרולינג אנד לייקינג)

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
רציתי לומר שאני לא מרגיש משויך למחנה מסוים, אבל לאנשים שמכירים אותי מקרוב זה נשמע ממש מגוחך אז אאלץ להתוודות ולומר iOS.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
לא בטוח שיש כזאת, אבל אין ספק שבחודשים האחרונים הפכתי לאינסטגרמר כפייתי.

Matnas_Interactive

 

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

 

הצטרפו ל- Redefine.co.il בפייסבוק!

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.