פרדריק בהלסן________________________________________________________

בשבוע שעבר התארח כאן בבלוג דימה קורדון, המשתתף הראשון בסדרת הראיונות עם אנשי תעשיית הדיגיטל. בכל שבוע יתפרסם פה בבלוג ראיון טרי עם משתתף חדש המגיע מהתעשייה. ננסה לקבל מכל מרואיין מבט מהיר לתוך שגרת חייו המקצועיים ובין היתר גם לשמוע את דעתו על ענף הדיגיטל בהווה ובעיקר בעתיד (אתגרים חדשים שמותגים יצטרכו להתמודד איתם בהקשר לדיגיטל, מגמות חדשות, מוצרים חדשים ועוד). אתם מוזמנים לעקוב אחרי עדכונים בפרופיל הפייסבוק של redefine.co.il.

אני שמח להציג בפניכם את המשתתף השני בסדרה פרדריק בלסן.

מי אני?
פרדריק בלסן, מנכ"ל ובעלים של  FREDERICK , חברת דיגיטל.
וגם: מרצה בתחום הפרסום,קריאטיב, שיווק ודיגיטל, יועץ לחברות, שונא דגים וחובב בישול.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
שאין סוף לאפשרויות. כל מה שצריך זה רעיון חזק.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
כל פרויקט הוא עוד הישג משמעותי. לגבי מה הכי הכי משמעותי כדאי לשאול אותי כשאהיה בפנסיה או על ערש דווי. עד אז יש מלא מה לעשות.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
אין שעות. אין לוקיישן עבודה אחד . אין שגרה – החשיבה היא 24/7 , רעיון או אסטרטגיה יכולים לצוץ בפקק באיילון או בים. היו גם כמה רגעים נוצצים במקלחת. ואני מתכוון לרעיונות.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
כלב הצ'יוואוואה של פריס הילטון. נראה לי גוד טיים ופינוק ללא הפסקה.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
תלוי במטרות כמובן. לכל משימה ובריף יש מדדי הצלחה אחרים. אם זה מכירות, טראפיק, חיזוק מותג, קהלים חדשים, פיתוח זירות דיגיטל.
עסקים ומותגים מגוונים מייצרים מטרות שונות שמייצרים מדדי הצלחה שונים. זה מה שמרתק.

__________________________________________________
מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
אחרי שדעך ה" ההייפ " וההתלהבות מהלייקים, באה בגרות והבנה שהדיגיטל על כל ערוציו ( WEB-MOBILE-SOCIAL ) מייצר עוד ערוץ שיווק ייחודי ודו כיווני. אחרי עידן ה USP ו ה ESP הגיע עידן הXSP, עידן של חווית מותג, שיתוף, מעורבות ודיאלוג. הלקוח היום מחפש פתרונות דיגיטליים שייצרו את החוויה הזו. ומשם לייצר נאמנות למותג, שגרירות וכמובן ביקושים ומכירות בקופה.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
להבין אסטרטגיה. לחשוב קריאטיב. וגם, לחקור ולאהוב מאד את עולם הדיגיטל והשיווק בכלל. אני מאמין שצריך תשוקה עזה למקצוע הזה והמון PASSION. אחרת הכל בינוני.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
היכנס לראשו של הצרכן. מכאן הכל מתחיל.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
דיגיטל זה לא " שאריות " של תקציב פרסום. זו אסטרטגיה וזירת שיווק שדורשת משאבים ,מיקוד ותשומת לב ניהולית. דיגיטל זה לא רק פייסבוק. דיגיטל זה דו כיווני. זה לא מונולוג. דיגיטל זה לא רק לצעירים. דיגיטל יוצר ביקושים.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
אני חושב שהצרכן החדש כבר גדל לתוך מציאות דיגיטלית. זה כבר לא משהו חדש בעיניו. ( בגלל זה אני ממממש לא אוהב את ההגדרה הארכאית " ניו מדיה " איזה ניו איזה? זה כבר מזמן לא ניו, תתעדכנו ).

הוא מצפה לזה, הוא חי את זה, הוא רוצה כלים שיסייעו לו להחליט, הוא רוצה תשובות כאן ועכשיו, הוא רוצה לשתף מה שבא לו לשתף, הוא לא רוצה קלישאות וסיסמאות " מרגשות " הוא רוצה פרקטיקה, הוא רוצה לחוות.בכל מקום מכל מקום. אנשי שיווק לפעמים חושבים שהצרכנים חיים את המותגים והעסקים שלהם. זו טעות. הצרכנים חיים את חייהם, המותג שלכם לא מעניין אותם כל הזמן, רק כשצריך. וכשצריך חייבים להיות שם, עדכניים, נכונים, אפקטיביים.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?

תוכן מעשיר מותגים. ללא תוכן, מותג הוא כמו גלילית ללא מילוי. נחמד מבחוץ וחסר טעם מבפנים. אבל לא לעשות תוכן בשביל לעשות תוכן, אלא תוכן שגם יעשיר את חייו של הצרכן, בתחום קטגורית המותג כמובן. ( מצחיק אותי לראות מותגים שכותבים תוכן שלא קשור לתחום המומחיות שלהם , זה מאד חובבני ) תוכן ברמת FUN, או ברמת USABILITY, או ברמת ייעוץ והעשרה, או ברמת השראה ( במותגי אופנה למשל ). מותגים היום צריכים לייצר עומק למומחיות שלהם ולמעגלים של ערכי המותג שלהם. ולא רק פוסטים בפייסבוק. אני מדבר על הכל, וידאו, מובייל, שת"פים, הפקות וכו'.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
לייקים , לייקים , לייקים. אז לא. דף עם מאות אלפי לייקים ומעורבות נמוכה או קהל לא רלוונטי, זה לייקים שלא שווים למותג כלום חוץ מאשר לאגו. וגם, סושייל זה לא רק פייסבוק. וגם סושייל זה לא חינם וזה לא " כסף קטן "

Mobile: איזו מגמה חשובה כדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?

ואוו. MOBILE זו מגמה קריטית היום. זה ה " כאן ועכשיו " של הצרכנים, סיפוק מיידי של תשובות ומידע. זה כבר חלק אורגני בגוף ממש. הצרכן לא מחכה להגיע הביתה לשבת מול המחשב, הוא עושה הכל מכל מקום. וזה כולל חווית מותג. אנחנו נשלם דרך ה MOBILE, אנחנו ננתר את חיינו דרך ה MOBILE, אנחנו נקבל החלטות רכישה דרך ה MOBILE, וזה לא מחר.זה כבר היום. יש בארץ יופי של דברים, אנחנו לא נופלים מחו"ל. אבל כמו בכל מקום יש רעיונות חזקים ויש חלשים. מותגים בינלאומיים עושים שימוש עשיר במובייל, ברמת החוויה והשימושיות והחשיבות לצרכן. אני רואה בארץ יותר מידי " אפליקציות " שמדפדפות מוצרים ואין להן תרומה אמיתית מוץ מ- " עשינו מובייל ". אפליקציה צריכה להיות מתוכננת מנקודת מבט צרכנית, עם תרומה אמיתית.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
קודם כל להכיר את המותג והעסק לעומק. מהרמה התדמיתית ועד לתפעולית. מי ומה המותג היום ומה שואפים להיות מחר. בעיני הצרכן כמובן. אח"כ קובעים ערכי מותג ומטרות ורק אז בונים ארכיטקטורת דיגיטל ותוכן, כלים דיגיטליים, זירות, טון שיחה וכו'. זה חייב להיות מחובר לאסטרטגיה ואמת בסיסית של המותג.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" (פרגון) – בארץ או בחו"ל….
DDB NEW YORK , Mother London, Weiden + Kennedy , DraftFCB וגם מקאן דיגיטל ואידיאולוג'יק ( לשעבר ) שעשו מהלכים ברמה עולמית לדעתי.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
מי אמר שטוויטר לא תפס? זה לא נכון, זה תפס פשוט לקהל מסוים שמאד נאמן מאד לטוויטר, זה זן אחר של צרכני סושייל. הם אגב מאד ציניים לפייסבוק ( ציתות מטוויטר : ביום שאימא שלי עשתה "שתף " לתמונת החמין של דודה שלי, שתייגה בה את סבתא שלי, עברתי לטוויטר )
אבל זו זירה שלא אוהבים בה מותגים ופרסום, בטח לא בצורה ה "רגילה " . זה עוד לא פוצח. לגבי פייסבוק, זו המדינה שלנו, אין לנו יכולת לייצר נישות, אנחנו עם מרוכז וקטן. לא מתפזרים. רוצים להיות ביחד. יש כיום בעולם מעל ל70 רשתות חברתיות, אבל אנחנו רק בפייסבוק וקצת באינסטהגרם.
זה כמו שאין בארץ מקום לחנות שמוכרת רק גרביים. אין לנו סבלנות ומקום לנישות. לצערי הרב. אבל כולנו מנסים לשנות זאת. לאט לאט.

___________________________________________ 

מה נותן לך השראה?
הצרכנים עצמם.
ים.
איי פד.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
אין דבר כזה, אתה תמיד בעבודה. גם בחופשה אתה חושב, מתבונן, רושם בראש. זה מקצוע חי, הכל קורה מסביב, בארץ ובחו"ל.

המוסיקה שלי
Shuffle באייטיון. הכי טוב SHUFFLE מתוך אלפי שירים. שיפתיעו אותי.

הסרט שלי
אני חייב להמליץ על סדרה דווקא : breaking bad ( שובר שורות ). וואו, עשוי לעילה, ראיתי את כל העונות ( 5 ) וחלקן פעמיים. מומלץ בחום למי שלא מפחד מקצת דם אבל מחפש איכות של תסריט משחק ונרטיב.

האוכל שלי
יש לי חולשה לאיטלקיות. גם, באוכל.

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהיא בין החיים או שלא…)
סטיב ג'ובס

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
אייפד- מקבוק- מחברת- עט עיפרון- דיסק און קי- שלט מצגות – סוללות ספייר וטיים אאוט תל אביב.

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
דווקא לא אתר אלא אפליקציית תוכן רב אתרית : FLIPBOARD .פשוט חובה.
האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה

FLIPBOARD

Join_Redefine_On_Facebook

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.