_________________________________________
קו"ח מקצועי בפסקה קצרה 

מייסד וקריאייטיב דירקטור בחברת RadicalFox  (לאתר החברה), חבר בהנהלת אגודת המעצבים הגרפיים, יזם וממקימי אתר DesignAwards.co.il ו- Creatives.co.il

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
הגיוון שביצירה – פרוייקטים ולקוחות מגוונים, אנשים מיוחדים, אין סוף כיוונים חדשים בכל יום. אפשר לומר שאין רגע אחד משעמם.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך?
אם אני מסתכל על השנים האחרונות, הצלחנו להתקדם משמעותית. מעבודות פרילנס הגענו ללקוחות גדולים וקמפיינים נרחבים. כמובן שהשיא הוא מיזם Design Awards שהיה יריית הפתיחה בקהילת האינטרנט הישראלית בתחום העיצוב.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
כמה הוא מורכב, כמה קשה לצפות מה יקרה וכמה נסיון צריך כדי להוציא מוצר מצליח.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
שף. זאת האהבה השניה שלי. אולי מתישהו…

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
לכל פרוייקט יש את היעדים שלו. בסופו של יום, מיצוב המותג והגדלת מכירות הם היעדים הכי נפוצים.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
הישראלים תמיד מבינים באיחור את כוחן של מדיות מסויימות. השינוי המשמעותי ביותר שאני רואה הוא היחס לאפיון נכון ולעיצוב איכותי. הרמה משתפרת פה לאט לאט.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
קור רוח, מוטיבציה עילאית, יחס אמין לכל לקוח. והכי חשוב – סבלנות.

RadicalFox

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
קיבלתי כל כך הרבה עצות. חלקן טובות, חלקן פחות. מה שתמיד מוביל אותי היא העצה הפנימית שלי – תקשיב לראש וללב, לא לאף אחד אחר. אף אחד לא יוביל את עצמך כמו שאתה יכול להוביל את עצמך.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
שאנחנו רק בחיתולים. מיתוג נכון ושימוש בכלים הנכונים יכול לשנות את העתיד בגדול. המדיה הדיגיטלית היא חלק גדול בחייו של כל אדם ובשנים הקרובות חלק זה רק יגדל ויגדל.

 לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
אני חושב שהמובייל יהיה החלק המשמעותי ביותר. כיום המכשירים הסלולריים יותר צמודים אלינו מכל דבר אחר. קשה באמת לצפות, אפשר רק לנחש. אין ספק שהולך להיות מעניין ומי שינחש נכון יעמוד בראש הקדמה.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
בעידן שטווח הקשב של כולנו כל כך קטן, וכמות התוכן כל כך גדולה, החוכמה היא לדעת לגרות את צורך התוכן להנות מכל מילה. הקישור לSocial הוא די חזק. משפט נכון בפוסט בפייסבוק יכול לגרום לתוצאות גדולות לטוב ולרע. מודעה שתוכננה היטב תניב תוצאות נפלאות.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
מותגים מבינים שהם צריכים לפרסם במדיה חברתית אך מפרסמים בה כאילו הם מפרסמים על שלט חוצות באיילון. הכוח של הרשתות החברתיות הוא הכוח הויראלי, ליצור דו-שיח ועניין על מנת שאנשים ישתפו כמה שיותר. מי שמצליח ליצור זאת מגיע לתוצאות הרבה יותר טובות בקמפיינים. תסתכלו על הקמפיין של נפתלי בנט. אי אפשר להציג את זה יותר טוב.

Mobile: איזו מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
בישראל תמיד מבינים כמה שנים מאוחר יותר. גם בתחום המובייל וגם בתחום הווב. אני חושב שתחום זה הולך להיות המוביל ביותר בשנים הקרובות. כל מה שנצטרך בחיים ינוהל דרך הסלולרי שלנו. לדעתי כאשר יישבר לגמרה המחסום של קנייה דרך הרשת המיקוד יהיה לבצע כל רכישה שנרצה דרך הסלולרי.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
זה תלוי בהרבה משתנים. מי מנהל את התחום באותו המותג, מה הנסיון שלו וכ"ו. צריך להבין טוב טוב לאן נכנסים ולהגדיר יעדים מראש. מה קהל היעד, למי רוצים לפנות ומה המשאבים הפנויים לכך. העצה הכי טובה היא לבדוק מה המתחרים (או מקבילים בחו"ל) עושים ולתחקר מה עבד להם ומה לא.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
אנחנו אוהבים ללכת אחד אחרי השני ואנחנו מאוד עצלנים. פייסבוק עשו עבודה נפלאה ובהעדר תחלופה איכותית יותר כולם נשארים באותו המקום. אזכיר את מקושרים שהחלה את המהפכה פה. לדעתי פייסבוק השתלטו על ישראל רק בגלל שהם היו הרבה יותר איכותיים. בהודו, סין ורוסיה למשל יש רשתות חברתיות שהרבה יותר חזקות ומבוססות מפייסבוק.

RadicalFox

מה נותן לך השראה?
אין ספור אתרי השראות. אך האמת שאני מעדיף יותר לשבור את הראש ולהמציא לבד. הסיפוק הרבה יותר גדול כאשר היצירה היא נטו שלך.

כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
ריצה וחדר כושר, חברים, בירה ומשפחה.

המוסיקה שלי
כמעט הכל. תלוי במצב רוח.
הסרט שלי
ממזרים חסרי כבוד. מנפח אגו כמו שצריך.
האוכל שלי
שניצל עם פירה. וטחינה, המון טחינה.

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה
וויל פרל. לא להפסיק לצחוק.

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
כלום. חוץ מהתיק של העבודה אני בורח מלשים כל דבר בכיסים.

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
פייסבוק וYNET והצצה באינסטגרם

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
Android. נטשתי את אפל ולא מתחרט לרגע. ממליץ בחום.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
פייסבוק וגימייל.

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.