שגיא חמץ, מנכ"ל בלינק____________________________________________________________
קו"ח מקצועי בפסקה קצרה
שגיא חמץ מנכ"ל בלינק חברת המדיה החברתית הראשונה בישראל. מראשוני The Marker, בעבר שימשתי בתפקידים רבים בעיתונות ובתפקידי האחרון הייתי עורך מגזין The Mrker.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
האפשרות ליצור ולהניע שינוי.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
שמדובר במקצוע.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
מידת השינוי שהצלחנו להניע בתוך הארגון, ההמשכיות של הפרויקט, כמות האנשים שהגיבו ולקחו חלק בפרויקט.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
לקוחות הפנימו את עומק ורוחב התחום ואת העובדה שדיגיטל הוא שם אחד לשורה של נושאים שדורשים התמחות והתייחסות שונה מחוץ ובתוך הארגון.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
תתמקד.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
להשתמש ביועצים הכי טובים.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
את השילוב בין תוכן וטכנולוגיה ואת הזמן הארוך יחסית שלוקח לפרויקט להבשיל ולטכנולוגיה חדשה להיטמע ולהשפיע על הארגון ובקרב הלקוחות.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
לייצור תוכן מאסיבי יותר וליכולת לנתח ולהשתמש בדאטא באופן משמעותי יותר וכן ביכולת להטמיע ולהשתמש בטכנולוגיות חדשות באופן מהיר יותר ופחות מסורבל.

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
תוכן הוא מרכזי ומשמעותי לכל פעילות דיגיטל ברשת.

Mobile: איזו מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
גם מותגים בינלאומיים עוד לא מבינים מספיק כיצד להשתלב במובייל וכרגע מה שאנחנו רואים בעולם קורה או לפחות מתחיל לקרות גם בארץ. מותגים משתמשים במובייל או כרשת פרסום נוספת לצרכי לידים או בונים אפליקציות ייעודיות ללקוחות שלהם. אני חושב שמה שחסר בעולם המובייל ושנתחיל לראות יותר בארץ הוא שילוב של תוכן ופעילות מתמשכת של מותגים, בעמודי המובייל שלהם, ופעילות ייעודיות של ארגונים בעמודי הפייסבוק שלהם.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
כמו בכל דבר אחר להגדיר מי קהל היעד מה רוצים להשיג ואחר כך לבצע מחקר ראשוני ולבנות אסטרטגיה. רק אחר כך לגשת לנושאי עיצוב וניראות.

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
ישראל היא שוק קטן ולכן בהקשר של רשתות חברתיות אתה מן הסתם רוצה להיות היכן שהחברים שלך נמצאים ומאחר כל החברים שלך בפייסבוק גם אתה תהיה שם. הייתי אומר בפשטות שאומנם כל ישראל חברים אבל אין פה מספיק חברים או מעגלי חברים בשביל יותר מרשת חברתית אחת.

מה נותן לך השראה?
העובדים שלי , ג'ף בזוס ומרק צוקרברג.

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
Ynet ,themarker ,globes ,facebook ,twitter ,gmail.

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
ios

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
וייז גוגל אינסטגרם פייסבוק

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.