תימור גורדון, Head of digital- Publicis Israel__________________________________________________

קו"ח מקצועי בפסקה קצרה 
תימור גורדון, Head of digital- Publicis Israel, חזרתי אחרי שנת הפסקה לפובליסיס שבצורה זו או אחרת היה הבית שלי ב- 12 השנים הקודמות.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
שבכל יום אני לומד משהו חדש, ושאין דבר כזה שיום דומה לקודמו.
העבודה לצד אנשים מוכשרים שבאמת אוהבים את מה שהם עושים טוענת אותי שוב ושוב.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך (או שטרם הושג ולשם אתה מכוון?)
לא חושב שהגעתי אליו, אני חי מאתגר לאתגר בגישה של "מקסימום זה יצליח". כרגע האתגר שלי הוא לבנות ולהגדיר מחדש את תחום הדיגיטל בעולם התקשורת השיווקית, ולהחזיר אותו למעמד של עיסוק רווחי.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
המולטי-טאלנטיות האבסולוטית שנדרשת על מנת להיות מקצוען דיגיטל אמיתי. הבנה בכל כך הרבה תחומים שלא מוכרת ברוב מקצועות השיווק והפרסום.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
כנראה נשאר קאובוי כמו במחצית חיי הראשונה.. או שדר רדיו, המדיום האהוב עלי כצרכן תקשורת…

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
היכולת שלו להבין ולהכיל את הכישלונות שלי איתו בעבודה המשותפת. בסיס עבודה בריא המושתת על אמון ובטחון הדדי מאפשר גם לעשות טעויות, ללמוד מהן ולהמשיך הלאה.

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות (שינויים שבאים לידי ביטוי בציפיות הלקוחות ממך)?
הלקוחות מבינים שתקופת ההתמקדות ביצירת תוכן בפייסבוק הסתיימה, וסושיאל שלא לומר דיגיטל זה כבר מזמן לא רק פייסבוק. עידן ה"מגניבות" בדיגיטל מפנה מקום לחשיבה אסטרטגית עמוקה, ושימוש בכלים הדיגיטליים האינסופיים לצרכי שיווק מוטה מכירות גובר על כלים ושימושים תדמיתיים נטו.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
תיהנה. תשאל. אל תתבייש. תלמד. תיהנה. אני תמיד אומר לאנשים שעובדים איתי שיש לנו זכות גדולה, בכך שאנחנו עובדים ומתפרנסים מהתחביב שלנו, מה שרוב האנשים לא זוכים לו.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה? 
לקחת הכל בפרופורציות, אנחנו לא עוסקים בחיי אדם.

מה מותגים/ לקוחות חייבים להבין לגבי דיגיטל ועדיין לא ממש מפנימים?
לכבד את עבודת אנשי הדיגיטל- התקציבאים, המעצבים, אנשי הקריאייטיב והמתכנתים שעושים ימים ולילות עבור ההצלחה שלהם, ולהבין שזו לא בקשה מוגזמת להרוויח כסף באופן הוגן.

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך (אתגרים)?
תחום הדיגיטל יעמיק לעולמות הפיזיטל \ utility\ קונטנט מרקטינג\ מולטי פלטפורמות\ מובייל מרקטינג\ קמעונאות דיגיטלית, במקביל לביסוסו כמדיום לגיטימי להשגת awareness . אבל..ההתפתחות הטכנולוגית המסחררת תביא אותי לכתוב משפט שונה בעוד שנתיים וחצי…

מה לדעתך תפקיד התוכן כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של מותגים וכיצד זה מתקשר ל- Social?
התוכן הוא הכל והכי חשוב היום בכל מהלך דיגיטלי ואפילו פרסומי רגיל. תפקיד הסושיאל הוא כפול- מצד אחד ליצר פלטפורמות מתחלפות ליצירת התוכן, ומצד שני לשמש כצינור ההפצה היעיל והאמין ביותר של התכנים.

מה הטעות הנפוצה ביותר של מותגים בהקשר לערך ה- Social?
שהכל מתחיל ומסתיים בפייסבוק. רבאק, שחררו. יש עולם נפלא שם ברשתות החברתיות, אני מבלה הרבה יותר שעות ב- path, סימנגרם, פינטרנט, בלוגים, פורסקוור, pair (עם אשתי בלבד…) וכמובן ואינסטוש.

Mobile: איזו מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? מה מותגים בינלאומיים מבינים לגבי Mobile ובארץ עוד לא מבינים?
תחום המובלט (מובייל + טאבלט) הוא התחום המתפתח והמשוכלל ביותר בכל עולמות הדיגיטל, והכל עובר לשם, פלוס היתרונות מבוססי המיקום והפרסונליזציה שלא קיימים בשום כלי אחר.

למותג/ לקוח שבא ואומר: "אני מעוניין לעשות את צעדי הראשונים לביסוס ערך הדיגיטל במותג שלי", מה המלצתך לגבי הצעדים הראשונים שעליו לעשות?
ללמוד- לקרוא, להקשיב, לנתח, להבין את השוק וכללי המשחק, ואז לשקול שוב- לא בטוח בכלל שהאקסיומה הזו נכונה וראויה ליישום לכל לקוח ומותג.

מתחרים ש-"עושים את העבודה"- בארץ או בחו"ל….
יש הרבה דברים נפלאים, אני חלש בניימדרופינג…

מה לדעתך גרם לישראלים לאמץ את פייסבוק כרשת החברתית המרכזית (פרטי ועסקי) ומדוע רשתות נוספות כגון טוויטר לא תפסו נתח שוק משמעותי בישראל?
למה פייסבוק? כי זה קל פשוט ונח להשתלט על העניינים וכל אחד שם מלך. למה לא טוויטר? הבדיחה אומרת שישראלי לא יכול להתבטא רק ב- 140 תווים, אבל תכל'ס- לכל טרנד יש את מחזור החיים שלו וגם הטוויטר עוד יכול לתפוס- בטח עם הפוש שנותנים לו "דה וויס" וגברת רפאלי.

 מה נותן לך השראה?
מה לא? שבריר של משפט ששמעתי ברדיו באוטו, דרך בדיחות שהילדים שלי ממציאים, עובר בריח של שיחי התבלין שאני משקיע בגידולם, מעיון מזיל ריר ב"על השולחן", משיטוט אגבי באתרי אינטרנט וסטארט אפים, ממוסיקה מגוונת של ג'אז ופאנק ואלקטרו ורוק ועוד…ומעל הכל- מהתבוננות אינסופית באנשים.
כשאתה לא בעבודה – הדרך שלך להירגע/ לנוח
אני קורא המון ספרים כי אני לא רואה טלוויזיה כמעט (עכשיו בדיוק באמצע 1Q84 של מורקאמי, מת עליו), אוהב לעבוד בגינה, לבשל ביחד עם אשתי (אני רק הסו- שף), לטייל עם הילדים ברגל, לדאוג לבריאות הגוף, עוד משהו?
המוסיקה שלי
אני כל הזמן מחליף את הפסקול שלי, אבל תמיד ישארו שם
Faithless, leftfield ,pink floyd

הסרט שלי
אני איש של טרנטינו.
"ספרות זולה" ו"כלבי אשמורת" תמיד יעשו לי את זה.

האוכל שלי
אוכל הכל, אבל הכל בתאווה חוץ מדג מלוח וגפילטע פיש. יאק. הכי טעים תמיד זה מה שאנחנו מכינים יחד בבית

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהיא בין החיים או שלא…)
מייקל ג'ורדן, דיוויד בקהאם, אריק קנטונה.

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
כלום, אוהב ללכת נקי.

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
כל אתרי הספורט, קצת ברנז'וואי ולינקים שהתותחים כאן במשרד שולחים לי (לא כולל XXX )

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
לא שייך לאף מחנה מאז ימי הסימביאן שהייתי מהראשונים שאימצו ואפילו דגמנתי קמפיין לנוקיה n95 בבלוג שלי בדמרקר קפה ז"ל.. משתמש בכולם.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
מת על pair- רשת חברתית זוגית של אשתי ושלי בלבד…

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

Join Redefine on facebook

 

 

 

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.