דוד ברקוביץ', סטודיו Oi!

______________________________________________
קו
"ח מקצועי בפסקה קצרה
אני דוד ברקוביץ, אבא לשני ילדים שמספקים לי משאבי אנרגיות אינסופיים, יצירתיות, אהבה ופרופורציות לעולם שבו אנחנו חיים, מעריץ וחולה נפש לאישתי – ליאת.

מנכ"ל ושותף בחברת אוי! סטודיו לעיצוב בע"מ אותה הקמתי בשנת 2007 יחד עם שותפי וחברי תומי קלמנטס. הסטודיו עוסק בכל הקשור בין תפיסה,מיתוג ועיצוב שמטרתם- לספר את הסיפור.

תפקידי כמנכ"ל החברה הוא להיות אחראי שהמכונה תעבוד בצורה הכי יצירתית, איכותית ומדויקת שאפשר. אנחנו מטפלים במותגים גדולים כמו, בזוקה, בפלות עלית, הזכיינית קשת, דוריטוס, אחראים על עיצוב הלוגו של ערוץ המוסיקה 24 ועוד. יחד עם זאת  מטפלים גם במותגים בינוניים וקטנים ,כאלה שרק נולדים או מתחדשים.

מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
כשהרעיון הופך למציאות וכשהכל מתחבר.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך?
הישגים משמעותיים שייכים גם לתקופות, כי לכל תקופה יש את האתגר שלה ולכל פרויקט יש את הסיפור שלו.ובכל זאת, היה לי מאוד מרגש לאייר את בדיחות בזוקה, לעצב את לוגו 24  וגם למכור חולצות שעיצבנו לבית חולים לחיות בר במסגרת אירועי הטי מרקט. כל הכסף עבר כתרומה לבית חולים- ומכרנו אלפים!…

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
שהעיצוב הוא רק חלק ממה שאני עושה. המטרה האמיתית היא להמציא את הסיפור של המותג, את הדבר שיבדל אותו ממוצרים אחרים, את האלמנט שייצר לו זהות ברורה. הרבה לא מבינים  שהעיצוב הוא כלי חשוב ביותר שמשרת את הסיפור הכולל.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
צלם, אומן כלשהו

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
כשמשהו מוצלח אפשר להרגיש את זה. יש התרגשות אצל הלקוח ואפשר לראות את ההתמסרות של כל האנשים שלוקחים חלק בעשייה. מתחילים להגיע פידבקים מהרבה כיוונים, זה מדהים לראות מה מיתוג חדש עושה לחברה כשכולם מאמינים בו – קשה מאוד לנצח את זה.

סטודיו אוי! בפעולה

מה לדעתך השינוי התפיסתי המשמעותי ביותר של לקוחות לגבי תחום הדיגיטל בשנים האחרונות?
חייבים להבין את העולם שמתפתח סביבנו , השינויים הטכנולוגים שמשפיעים על העיצוב והפלטפורמות החדשות שנוצרו בעולם המדיה שמספקות כלים ואפשרויות שונות להיחשף בהן ולייצר קשר עם הצרכן. אם אתה לא שם אתה יכול למצוא את עצמך לא רלוונטי. היום התפקיד שלי לא נגמר בעיצוב, אני חייב לחשוב מעבר ולהפגיש את העולם השיווקי עם העולם העיצוב והמותגי, שהופכים להיות חלק אחד מהשני. יש מותגים שחיים טוב יותר בפייסבוק או באפליקציה בלבד וכמובן שיש מותגים שחייבים להכיל את הכל ולכן הסיפור והשפה הגראפית חייבים להיות מותאמים ומתחשבים בסביבת החיים של המותג.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
אין כמו עיפרון ונייר. הרבה סטודנטים וצעירים בתחום מתחילים לחשוב דרך המחשב, לעצב עם המחשב. אני באמת מאמין שהמחשב שם לך מסגרת מטאפורית לרעיונות שלך.

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
לסמוך על האינטואיציה שלי

משרדי סטודיו אוי!

לאן אתה צופה ששוק הדיגיטל יצעד ב- 5 השנים הקרובות? למה מותגים צריכים להיערך וכיצד זה משפיע על תחום העסוק שלך?
אני מאמין שהכל יתחבר יחד, הטלוויזיה,המובייל,האינטרנט,והרשתות החברתיות. בתחום שלי נצטרך להבין יותר מה קורה סביבנו ולהתחדש איתו יחד אבל בסופו של יום, הכל מתבסס על סיפור טוב,רעיון טוב ושפה שיודעת לעבוד בפורמטים רבים.

מה הטעות הנפוצה של לקוחות לגבי שלב אפיון ממשקי המשתמש לדעתך?
הרבה לקוחות רוצים להוסיף הרבה מידע ומסרים ואני מאמין שצריך לנקות. מה שלא חייב להיות שם שלא יהיה.

מובייל: מגמה חשובה שכדאי למותגים לשים לב אליה? מה לדעתך אנו צפויים לראות בתחום בשנים הקרובות? וכיצד זה משתלב בתחום העיסוק שלך ?
המובייל הביא איתו חוקיות חדשה, זמינות ומגע. כל עניין הטאץ' סקרין גרם לעיצוב להיות יותר אינטואיטיבי וחיקוי שלו לאלמנטים תלתיים, זה עולם חדש, מהיר ודינמי הרבה יותר.

הבן שלי כשהוא רואה מסך הוא מנסה להזיז דברים עם הידיים, והוא  בן חמש. הוא כנראה כבר לא ישתמש במחשב נייח ומקלדת פיזית. זה אומר הרבה על העתיד ולאן אפשר להגיע…

משרדי סטודיו אוי!

 מתחרים או מותגים שעושים את זה נכון?
אני אתחיל בפרגון ללקוחת שלי, קשת לדעתי עושים עבודה מעולה וזה לא פשוט להיות מובילים לתקופה כל כך ארוכה. שטראוס זה מותג שתמיד מתחדש ומאתגר את הצרכנים שלו ולא פעם היתה לנו תחושה שהם צועדים איתנו למקומות חדשניים וקריאטיביים שזה ממש לא מובן מאליו, כי בכל זאת מדובר בשיווק להמונים.

בירה שפירא- עשו להם קמפיין מעולה, מצחיק, חד ומבוצע ברמה גבוהה. שפו ללקוח שהלך על זה.

 מה נותן לך השראה?
הדברים הפשוטים של החיים

המוסיקה שלי
תלוי בסיטואציה זה יכול להתחיל ב Megadeath להגיע ל Miles davis וזה תמיד מסתיים בפינק פלויד.

הסרט שלי
irreversible   – סרט קשה שהשפיע עלי

האוכל שלי
אני טבעוני אז אין לי הרבה אופציות, כרגע סושי זו הבחירה הכי מעניינת

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה
ג'ימי הנדריקס

האתר/ים שאיתם אני פותח את הבוקר
qbn.com

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
כמובן של ios

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
waze

לאתר של סטודיו Oi! >
פייסבוק >
בלוג >

למשתתפים נוספים בסדרת שאלוני ה- Q&A עם תעשיית הדיגיטל >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.