מה הדבר שהכי מלהיב אותך לגבי התחום שלך?
כמה שזה יישמע קיטשי ובנאלי – אני באמת מאמין שאנחנו עושים את העולם הזה יפה יותר, מעניין יותר, נוח יותר – טוב יותר. אני באמת מאמין במה שאני עושה, ומרגיש בר מזל לעסוק במשהו שאני כל כך אוהב, ועוד משלמים לי…עבדתי מאד קשה לאורך כל הדרך אבל תמיד נהניתי.

מה ההישג המקצועי המשמעותי ביותר שלך?
כל שלב שיהיה בכל רגע נתון – תמיד יהיה עליית מדרגה והתקדמות יחסית לקודם, לכן התשובה לשאלה תמיד תהיה – המקום בו אני נמצא כרגע 🙂 כמובן יש עליות וירידות אבל אני תמיד מכוון קדימה. ויש עוד הרבה למה לכוון.

מה הדבר הכי חשוב שלא יודעים על המקצוע/ תחום שלך?
יש יותר כשלונות מהצלחות. תמיד תראו את הפורטפוליו – עם עבודות מוגמרות, הכי יפות ומרשימות, ותשמעו סיפור חלק על תהליך מתוקתק. מה שלא תראו – שעות של תסכול, טונות של נייר בפח (פיזי ווירטואלי), בלק-אאוט קריאטיבי טוטלי וחוסר אונים, חיפוש השראה, ואינספור נסיונות כושלים.

כל העבודה שלנו היא תמיד איזשהו נסיון להתחבר גם רגשית למוצר, זה תמיד תהליך, לפעמים לא קל, אבל תמיד עם גישה קריאטיבית. לפעמים אותו מוצר מוגמר, גרסתו המלוטשת ויפה בפורטפוליו – היא לא הגרסא האהובה עלינו בפועל.

אם לא הייתי…אז הייתי….?
כל מי שמכיר אותי, היה אומר עכשיו – נהג מירוצים או מוסכניק. אבל לא…כנראה צלם מקצועי (לא חתונות), אולי אפילו טבח. יש מצב שהייתי מפתח תוכנה. אני עדיין נהנה לכתוב קוד וחושב שזה מקצוע קריאטיבי לא פחות מעיצוב.

לאוניד ג'ק, NETCRAFT

מה העצה הטובה ביותר שאתה קיבלת בקריירה?
אני לא זוכר בדיוק מי אמר את זה ומתי. אבל שמעתי את זה שוב לא מזמן מתוך נאומו של ארנולד שוורצנגר וזה נשמע בערך כך:

it is important to have fun in life, of course.
But when you're out there partying, horsing around, someone out there at the same time is working hard. Someone is getting smarter and someone is winning.
Just remember that.
And If you want to win, there is absolutely no way around hard, hard work.

מה המדד שלך להצלחה עבור לקוח?
לקוח מרוצה תמיד יחזור. יותר מזה – הוא יהפך אותך לשותף בהחלטות קריטיות שלו, ירצה להתייעץ ולשתף וכמובן יתן בך אימון. אמון חשוב מאד בתחום שלנו.

מה הטעות הנפוצה של לקוחות לדעתך?
כולנו אוהבים לקוחות ש-״באים מוכנים״. במיוחד כשהם באמת מקצועיים. הכי חשוב – הגישה. לרוב הגישה היא לנסות למקד אותנו. להגדיר לנו את הויז׳ן, את המטרות, ואיך המוצר נראה בראש של לקוח. לקוח ״טוב״ מבחינתי – יבוא עם רשימת דרישות. אני רוצה ככה וככה. אתם תעשו את המג׳יק שלכם ותסבירו לי איך זה עוזר לי להשיג את ה״ככה וככה״ שלי.

לאיזה כיווון אתה צופה שהדיגיטל יתפתח ב- 5 השנים הקרובות? מול איזה אתגרים הם יתמודדו וכיצד זה ישפיע על תחום העסוק שלך?
למעשה, אני דיי משוכנע שאנחנו נמצאים לקראת התפתחות מאד מעניינת של שוק הדיגיטל. שתשפיע באופן ישיר על תחום העיסוק שלי שהוא UX ועיצוב. השינוי כבר מתחיל, מרגישים אותו ״באוויר״, ועוד מעט הבום יגיע.

גדול יותר מאפליקציות, חזק יותר מכל דבר שהיה עד כה – אנחנו פורצים מחוץ למסכים הרגילים שלנו, מחוץ לגישות המקובלות בתחום הUX ועיצוב, אנחנו הופכים כל חפץ למחובר היום, כולל מזגנים ורכבים, בתים חכמים כבר מתחילים באמת להיות חכמים. תחום האינטרנט של חפצים, וחפצים מחוברים בכלל פותח אפשרויות שעדיין לא נחקרו, הולך להיות מעניין.

מתחרים ש-"עושים את העבודה" בארץ או בחו"ל?
NEURA – חבורה שאני חולה עליה ועוד תשנה את העולם.
יצא לי גם במסגרת העבודה לעבוד קצת מול PRIME – חברה לעיצוב מוצר, כאיש עיצוב מאד התחברתי.

ספר לנו קצת על התפקיד החדש שלך
אני כבר קרוב לחצי שנה בנטקראפט, בתפקיד סמנכ״ל UX ועיצוב. לפני כן הייתי עצמאי, בעלים של JacksDesign.
מעל 15 שנה בתחום עיצוב וחוויית משתמש, מהנדס תוכנה במקור.

גוייסתי ע״י המנכ״ל החדש – עמרי רויטר, איש מקצוע חד ומנהל בחסד. אני לומד ממנו המון ולדעתי יש ביננו סינרגיה ו״קליק״ שנורא חשובים לעבודה שלנו.

NETCRAFT

הספקנו לא מעט – גייסנו עובדים, שיכתבנו את המתודולוגיה של נטקראפט, השקענו ושיפרנו את התהליך, פתחנו קורסים חדשים, חידשנו והוספנו תכנים לקורסים קיימים באקדמיה. אנחנו עושים מתיחת פנים לכל הקשור למיתוג פנימי של הסטודיו, הפיתוח, והאקדמיה, בונים אתר חדש שבקרוב יעלה לאוויר. מחזירים את הכנסים לשגרה. ב-2.9 הכנס UX on beer חוזר ובגדול עם הרצאות מאד מעניינות, ואנחנו הולכים להתמיד ולהחזיר את הכנס למקום בו הוא היה.

יש לא מעט פרוייקטים מאד מעניינים, חדשים – בארץ ובחו״ל, לצערי לא אוכל לפרט יותר כאן, אבל אם תעקבו אחרי אתר ופורטפוליו שלנו, בקרוב תוכלו לראות דברים מרשימים.

מה עוד השתנה בנטקראפט?
בעיקר אסטרטגיה עיסקית שהיא רחבה ואמיצה יותר, לדעתי. הן מבחינת האקדמיה והן מבחינת לקוחות בחו״ל וכו׳. אנחנו חולמים על סניף אקדמיה בצפון, נציגות באירופה, צוותים גדולים יותר, קורסים ותכנים חדשים ועוד.

לאוניד ג'ק, NETCRAFT

מה נותן לך השראה?
החיים עצמם והדברים הקטנים שבהם. מוסיקה. משפחה שלי.

כשאתה לא בעבודה הדרך שלך להירגע/ לנוח
אה? אני לא נח.
באמת, לא תמצאו אותי שוכב על הספה עם ספר או מול טלויזיה, או חס וחלילה מנמנם, זה לא קורה. אני סמנכ״ל בחברה מובילה בתחומה בארץ, נשוי ואב לתאומים בני 6 (כמעט) ו-2 כלבים, שגר שעה וחצי נהיגה מעבודה ושעה וחצי מהסבתא הכי קרובה. מה שמרגיע – זה הבית, המשפחה, וילדים שלי, לא משנה מה אני עושה איתם ואיפה.

המוסיקה שלי
בעיקר רוק קלאסי, גלגל״צ, לפעמים infected mushroom

הסרט שלי
Godfather, Pulp Fiction

האוכל שלי
של סבתא. לעתים רחוקות מבשל לבד, מנגלים כמעט כל סופ״ש, אוהב בשר.

אישיות שהייתי שמח לשבת איתה לכוס קפה (דמות שהיא בין החיים או שלא…)
 הילדים שלי כשיגיעו לגיל 65…וברצינות… מאלה שהלכו – דאלי כנראה. מאלה שחיים – אילון מאסק, יש לי pitch מטורף בשבילו.

תמיד יש לי בתיק/ בכיס
קופסת סיגריות, moleskine והמפתחות לאוטו.

הדברים שאיתם אני פותח את הבוקר
הסט ההכי לא בריא של כל היום – קפה, סיגריה, פייסבוק.

לאיזה מחנה אתה משתייך? (ios, android, bb ?)
אני קודם כל לא אנטי-כלום. מתוקף המקצוע יוצא לי לעבוד בשניהם באותה מידה (סליחה שאני לא מתייחס לBB). אני מאד אוהב את כל מה שעושים גוגל, במיוחד לאחרונה, אבל המכשיר, תכלס, כשהוא ״יושב״ לי ביד, ומרגיש לי בשימוש – אני הכי אוהב את האייפון.

האפליקציה שאני לא יכול/ה בלעדיה
לא יכול – מה?
וייז כנראה.. אבל גם זה היה, והיה בסדר.

איזו עצה חשובה תיתן למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום?
קודם כל, העצה שקיבלתי וכתובה מעלה. תמיד אמרתי שכשרון אינו מספיק, חייבים לעבוד קשה. כמובן שהייתי מייעץ גם לבוא ללמוד אצלנו באקדמיה, במיוחד עכשיו כשאני מלמד שם 🙂 לנצל את הזמן לטובה, תמיד ללמוד, לשאוף ולנסות, לנסות, לנסות – אף פעם לא להתייאש. וללמוד לחיות עם האגו (כי יש אותו, אין מה לעשות).

לרשימה המלאה של כ- 40 אנשי תעשיית הדיגיטל שהתארחו כאן בבבלוג >>

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.