בפוסט הקודם הסברתי מושגים רלוונטיים לתחום המיתוג האישי, כגון "אינטרנט 2.0", "מדיה חברתית", וכמובן "מיתוג אישי ברשת". דיברתי על ההשפעה של web 2.0 על המיתוג האישי, ועל המאפיין החשוב ביותר של השימוש ברשת בהקשר של מיתוג אישי – היכולת לתקשר עם כל אחד, בכל זמן, החל ממנכ"ל חשוב של ארגון גדול, ועד לסטודנט שמתחיל את לימודיו האקדמיים. בפוסט שלפניכם (מספר 2 בסדרה), אעסוק בתהליך המיתוג האישי באינטרנטֿ.
תהליך המיתוג האישי ברשת מורכב מ-4 שלבים עיקריים:

1. שלב ההגדרה: השלב הראשון בתהליך המיתוג האישי הוא קודם כל לחקור, לגלות ולהגדיר מי אתה? מה הן המטרות שאתה מעונין להשיג? כיצד אתה מתכנן להשיג אותן תוך התייחסות אוביקטיבית וכנה ככל שניתן לגבי החוזקות והחולשות האישיות שלך. הגדרות ראשוניות אלו הינן קריטיות לתהליך כולו, כיוון שכמו כל תכנון מקדים, יש להתחיל עם בסיס מוגדר ומותאם לאדם שעומד לישם אותו. בנוסף, חשבו מה מניע אתכם? מה אתם אוהבים לעשות? מה מעניק לכם השראה? ולא פחות חשוב: הגדירו מטרות לטווח הקצר, ומטרות לטווח הארוך. אל תחששו ממטרות שאולי נראות לכם כבלתי ניתנות  להשגה, תשאפו גבוה ככל שתוכלו.

2. שלב היצירה: ישנן שיטות מסורתיות יותר ומסורתיות פחות ליצור את המותג החדש- את/ה. השיטות המסורתיות יותר (ולא פחות חשובות) כוללות הכנת כרטיסי ביקור, תיק עבודות אישי (פורטפוליו), קורות חיים מקצועיים, נייר מכתבים. השיטות הפחות מסורתיות (שלשמן התכנסו פה היום), כוללות סרטון וידאו אישי בהם תציגו את עצמכם, מעין קו"ח מצולמים, פתיחת פרופילים אישיים בקהילות חברתיות רלוונטיות (קפה דה מארקר הינה פלטפורמה טובה הממוקדת בעיקר, אך לא רק, לקהלי יעד עסקיים ומפולחים, פייסבוק, Limkedin, Twitter ועוד…), וכמובן כלי העבודה המומלץ ביותר מבין כולם – השקת בלוג אישי שיכלול את כל המידע אודותיכם שיכול לקדם את המטרות האישיות שלכם.

הנה דוגמא טובה: מתכנת מוכשר העונה לשם מאט וויגנס, הקים את האתר המינימליסטי מבחינת התוכן, אך מפתיע ברמת עיצובו הגראפי, כשכל מטרתו של האתר הוא הצגת קורות החיים שלו, ובכלל זה עבודות קודמות. חשבו על אופן השימוש באתר ככרטיס ביקור אינטראקטיבי (ואני לא אוהב את המילה הזו מכמה סיבות), כשמאט מעונין להציג את עצמו ללקוחות, מעסיקים ולמי לא בעצם.


…………………………………….

בזמן שאתם מכינים את "כלי העבודה" האישיים והממותגים שלכם, בין אם הם מסורתיים או לא, חשוב לשמור על האחידות החזותית, ובכלל זה תמונות אישיות, לוגו, צבעים וכמובן- תוכן. זכרו שאתם לא חייבים כמובן לעשות שימוש בכל הכלים שהצעתי כאן. עשו שימוש באלו שאתם מרגישים נוח לגביהם, והשקיעו בהם בהתאם. אחרי הכל, מדובר במיתוג ובפנים שלכם.

3. שלב התקשורת: לאחר שיצרתם את המותג שלכם, והכנתם את "כלי המיתוג" שלכם, הרי שהצעד הטבעי הבא הוא להציג אותו בפני אנשים. הדרך הטובה ביותר להתחיל היא להציג את החומרים בפני המשפחה והחברים הקרובים לכם. ראשית, הסביבה הקרובה אליכם מכירה אתכם ותוכל לחוות דעה כנה על מה שהכנתם. בנוסף, ולא פחות חשוב, האנשים הקרובים אליכם יכולים תמיד לעזור בהפצת המותג שהוא אתם אל מול גורמים נוספים שהם מכירים, ובכך לקדם את המטרות שלכם.

חשבו על כך: לכל אחד מהם יש חברים נוספים, חברים לעבודה, לקוחות ומכרים שיכולים להיות בדיוק האנשים אליהם אתם מכוונים את המסרים שלכם. דבר נוסף שניתן לעשות הוא למקד את המסר לקהל היעד הספציפי ("המדיום הוא המסר…"). הכוונה היא לשלוח את הפורטפוליו לאנשי מקצוע רלוונטיים, בעוד בקהילות החברתיות לקדם את הפרופיך האישי שלכם במטרה להפוך למוכרים יותר ברמה האישית.

טיפ מומלץ נוסף הוא לעזור בקידום אחרים, לא פחות מאשר את עצמכם. הכוונה היא לתקשר עם אנשים נוספים (להגיב לפוסטים בבלוגים אותם אתם קוראים, להעביר לינקים מענינים שקיבלתם לחברים ומכרים שלכם, ועוד). תוכלו, למשל, לארח כותבים אורחים בבלוגים שלכם, וכך ליצור ענין אצלכם בבלוג, תוך קידום אינטרסים משותפים לכם ולאורח, ובאותה ההזדמנות להציע מידע מקצועי לקהל קוראי הבלוגים שלכם.

4. התמדה התמדה ועוד התמדה: ככל שהמותג שלכם יצמח ויגדל, האנשים שכבר מכירים אתכם ואת המותג שהוא אתם יצטרכו לדעת על כך. כל תפקיד חדש שקיבלתם, כל פרס או מעמד לו זכיתם, כל כתבה או אזכור רלוונטי שפרסמו עליכם, כל לקוח או שותף חדש שעובד איתכם על פרויקט מענין,  חייב לקבל ביטוי בשפת המותג שלכם (אזכור בבלוג ובפרופילים האישיים, ספרו על כך במיילים אישיים למכרים שלכם ועוד). ככל שהמותג שלכם יצמח ויגדל, השם שלכם יתגלגל לו ברחבי הרשת, במיוחד לאור העובדה שיותר ויותר אנשים יכירו אתכם ואת המותג שלכם. אין צורך להסביר את החשיבות של מעקב, עדכון ותחזוקה שוטפת של שפת המותג שלכם, במטרה לשמור על הערך החיובי שלכם לאורך זמן.

בפוסט הבא נדון בטיפים למיתוג אישי מוצלח, כלים נוספים שאפשר לעשות בהם שימוש ועוד.

לקריאת הפוסט הקודם בסדרה: "מיתוג אישי באינטרנט – חלק 1".

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.