…………………….
במהלך השנתיים האחרונות ובמיוחד בזמן המשבר הכלכלי העולמי משווקי נדל"ן ומתווכים נאלצו למצוא דרכים שימושיות ויצירתיות להתגבר על הקשיים הרבים שעמדו בפניהם כחלק מעבודת השיווק והמכירה שלהם. יותר ויותר אנשים הידקו את החגורה ובחרו לצמצם הוצאות כלכליות גדולות, ובניהם רכישה ומכירה של נכסי נדל"ן. עובדה זו אילצה משווקי נדל"ן ומתווכים לחשוב על דרכים יצירתיות חדשות למכור ולשווק את הנכסים שלהם. אחת הדרכים שהמתווכים מצאו היא רשת האינטרנט באופן כללי, ושימוש בכלי מדיה חברתית בפרט. השימוש בפלטפורמות חברתיות מאפשרת למתווכים ומשווקי נדל"ן להנגיש ולהפיץ ברחבי הרשת מידע אודות הנכסים שהם מעוניינים למכור בקלות רבה יחסית ובאפקטיביות רבה. כיצד הם עושים זאת?

מושכים קונים ומוכרים פוטנציאליים בעזרת הרשת ומדיה חברתית:
בעיקר תוך שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית ורשתות חברתיות כגון: פייסבוק, טוויטר, יו-טיוב, פליקר כמו גם באתרי שיווק ומכירת נדל"ן המאפשרים לפרסם בחינם או בתשלום נכסי נדל"ן ולהציע אותן למכירה ו/או להשכרה. בין אם המתווכים מפרסמים ומשתפים תמונות של הנכסים, צילומי ווידאו וסיורים וירטואליים או הקמת אתרי אינטרנט קטנים (Micro Sites) ופרופילים ממותגים בפייסבוק, מורגשת מגמה כלל עולמית בתחום הנדל"ן של העמקה מסיבית של השימוש ברשת לצורך קידום הנכסים שלהם.

המטרה העיקרית של משווקי נדל"ן ומתווכים היא כמובן למשוך קונים פוטנציאליים. הצעד הראשון והמתבקש הוא לפרסם את הנכסים באתרי לוחות נדל"ן בארץ ובחו"ל מתוך הנחה בסיסית והגיונית שלשם מגיעים מחפשי הדירות והבתים. קיימים אתרים רבים שמציעים לפרסם מודעת נדל"ן, בין אם בחינם ללקוח הפרטי ובין אם בתשלום ללקוחות עסקיים, קרי, מתווכים אבל בסיס הרעיון פשוט – פרסמו את הנכס/ים שלכם באתרי הלוחות הפופולאריים כדי למקסם את החשיפה לנכסים שאתם מציעים למכירה.
דוגמה לעמוד פייסבוק של סוכנות תיווך >>

כלים נוספים שבהם עושים שימוש מתווכים ומשווקי נדל"ן הם הסיורים הוירטואליים. חברות רבות קיימות בשוק המציעות לכם להזמין שירות צילום הנכס בעזרת מצלמות מיוחדות או טכנולוגיה חדשנית, שבה מציבים מצלמות עם עדשות רחבות המאפשרות לצלם את החדרים בנכס ב- 360 מעלות. אם האמירה "תמונה שווה אלך מילים" נכונה, ההגיון מאחורי צילום סיור וירטואלי די ברור לדעתי, ומתווכים רציניים הפנימו את היתרון בשימוש בכלי חשוב ואפקטיבי זה.

סוכניות נדל"ן גדולות מקימות עמודים מיוחדים וממוקדים בפייסבוק, ובהם מציגים את הנכסים שהם מציעים למכירה/ השכרה. בסיס הרעיון פשוט והגיוני – הרשת החברתית הפופולארית בעולם מאפשרת למתווכים ומשווקי נדל"ן להציג את הנכסים ו/או הפרויקטים שלהם לעיני כולם תוך יצירת מסר ממוקד ופשוט לקהל היעד שלהם. היופי של השימוש בפייסבוק, כמו גם בכלים חברתיים נוספים הוא מאפיין השיתוף: נניח שאני יודע שחברים שלי מחפשים דירה בת"א, בלחיצת עכבר אני יכול לשתף אותם בעמוד של נכס ו/או מודעה רלוונטית שמצאתי. השקעה של דקות ספורות ללא עלות יכולים להתרגם לעסקעות של מליוני שקלים. דוגמה לעמוד הפייסבוק של חברת "אפריקה ישראל מגורים" >>

כמו פייסבוק, השימוש בכלי מדיה חברתית נוספים הופכים פופולאריים ושימושיים בדיוק מהסיבה הזו – ויראליות והפצת תכנים. מתווכים מוסיפים כפתורי שיתוף באתרים הרשמיים שלהם, במודעות הנדל"ן הפזורות ברחבי הרשת, בעמודי הנחיצה שהם מקימים, ואפילו במודעות בעיתונות המודפסת מוצגות היום יותר ויותר הפניות ל- web. על ידי פרסום נכס מסוים  ביותר מקומות ברחבי הרשת יחד עם כלים המאפשרים לגולשים לשתף אותם עם החברים שלהם, הופכת הרשת במהרה לכלי שיווקי מדרגה ראשונה עבור משווקי נדל"ן ומתווכים.

יוצרים ערך מוסף למחפשי הדירות והבתים
הצעד הבא של מתווכים ומשווקי נדל"ן היא להשקיע יותר בתוכן ממוקד שיהיה רלוונטי ואטרקטיבי למחפשי הדירות. למשל: סוכניות נדל"ן גדולות כקטנות יוצרות תוכן רלוונטי כגון טיפים של מומחי נדל"ן המציגים טיפים לרכישת דירה, או דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון בטרם מוכרים נכס ועוד ועוד. בין מדובר בפוסט טיפים בבלוג הסוכנות (ומשותף בפייסבוק) ובין אם מדובר בווידאו המופיע בערוץ היו-טיוב הרשמי של סוכנות המתווכים/ משווקי הנדל"ן המטרה ברורה ומאוד אפקטיבית: גולשים שמחפשים לקנות או למכור דירה מאוד יתעניינו בתוכן שהמתווכים מציעים. הם יעריכו את היוזמה המבורכת הזו ויספרו על כך לכל המכרים שלהם שגם הם מחפשים לקנות או למכור דירה.

ערך התוכן עולה כאשר הוא נטול פרסומות ותוכן שיווקי אלה מוגש לגולשים כתוכן מקצועי פרופר לטובת הגולשים. דרך אחת שהצגת תוכן מקצועי רלוונטי יכול לתרום בחזרה ליוצרים אותה היא יצירת טראפיק איכותי בחזרה לאתר או לבלוג של סוכנות הנדל"ן. הגולשים קוראים את הטיפים/ ראיון או כל תוכן אחר, מתרשמים מאיכותו והרלוונטיות שלו ובאופן טבעי יתעניינו במי שפרסם אותו, אולי יש להם נכסים רלוונטיים להציע לנו? אולי הם יכוונו אותי לדירה הבאה שלנו? וכו' וכו'…
דוגמה מעולה לחברה שיוצרת ומציגה תוכן מקצועי רלוונטי >>

לסיכום, כיום אנו עדים למהפיכה הדיגיטאלית שמתרחשת גם בענף הנדל"ן. המגמה של אימוץ ושימוש בכלים לשיתוף תכנים בפלטפורמות של מדיה חברתית ברחבי הרשת רק תתרחב ותשתכלל. לכן, מתווכים ומשווקי נדל"ן שישכילו לאמץ בהקדם את הכלים השיווקיים הללו ירגישו בתוצאות ולא פחות חשוב – לא ישארו מאחור בזמן שהענף כולו בוחר באופן להתקדם בדרך הזו.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.