The_Internet_Of_Things______________________________________
כיום, יותר ויותר כלים ומכשירים מאומבדים (Embedded), קרי – משולבים עם יכולות מדידה ומעקב אחר הפעילות הפיזית שנעשית איתם. שילוב של חיישנים רגישים אך יחד עם זאת- רבי עצמה מאפשרים לא רק למדוד פעילות פיזית ולאסוף נתונים אבל גם, וכאן הנקודה המעניינת לדעתי – לתקשר את אותם הנתונים עם מי שנרצה. הנקודה האחרונה מסמלת עולם חדש של אפשרויות ומודלים עסקיים חדשים במתבססים רובם ככולם על חיבור חדש ומרתק בין העולם הפיזי לבין העולם הדיגיטלי. עולם המידע שמתבסס על נתונים כאלו נפתח בשנים האחרונות בפני הזדמנויות ורעיונות פורצי דרך שלא רק מאפשרים מודלים עסקיים חדשים אלא גם מאפשרים לייעל תהליכים קיימים.

במהלך החיפוש והשיטוט שלי ברשת כדי למצוא מידע ודוגמאות למושג הזה, מצאתי מאמר מרתק של חברת המחקר "מקינזי" שלדעתי כדאי לכם מאוד לקרוא. החלטתי להציג בפניכם את הנקודות המרכזיות שלדעתי הן המשמעותיות ביותר, וכמובן שתוכלו לקרוא את המקור כאן.

מצ"ב סרטון קצר שמסביר בצורה פשוטה וממוקדת מה הוא The Internet Of Things:

כיום, כשהיקף השימוש בסמארטפונים גדל בקצב חסר תקדים, יותר ויותר בני אדם ברחבי העולם מחוברים דרכו לרשת האינטרנט 24/7, צמיחה אדירה בהיקף השימוש בטאלבלטים ועוד – מגדירים מחדש את האופן שבו גולשים ולקוחות צורכים את המידע והשירותים שלהם בעזרת רשת האינטרנט. מושגים חדשים כמו "ריבוי מסכים", המתייחס לעובדה שכיום, להבדיל מהעבר הלא רחוק, יותר ויותר בני אדם צורכים במהלך היום יום שלהם מידע ושירותים לא רק מהמחשב אישי, ואפילו לא רק מהסמארטפון שלהם, אלא שניהם יחד כולל הטאבלט. המכשירים החכמים שלנו למעשה עוטפים את שגרת חיינו ומאפשרים גישה רחבה ועמוקה יותר לתוכן דיגיטלי.

אבל מה קורה כאשר החיבור לרשת האינטרנט ייגלוש מעבר למחשב האישי, הסמארטפון והטאבלט שלנו? מה יקרה, למשל, כשמכשירים וכלים שמלווים אותנו ביום יום יוכלו להתחבר גם הם לרשת האינטרנט ולאפשר גם הם לבצע מעקב אחר הפעילות שלנו, לאסוף מידע ולשתף אותו עם אחרים? תחשבו שהמכונית הפרטית שלהם תכלול טכנולוגיה שתאפשר לה להיות מחוברת ישירות לאינטרנט, להתחבר להיסטוריית הנסיעות האישית שלכם, המכונית תדע את הכתובות והדרכים שאתם נוהגים לנסוע בהם? ומה לגבי הבית החכם – גישה שלפיה הבית שלנו עתיד להיות כולו מחובר לרשת האינטרנט, להכיר את ההעדפות שלנו, יוכל להתאים את תנאי הבית לצרכים ולהעדפות האישיות של דיירי הבית (לדוגמה: המקרר שלנו ידע בדיוק איזה מוצרים חסרים לנו, יוכל לשלוח הזמנה אוטומטית ישירות לסופר הקרוב ולמעשה למלא עצמו במצרכים טריים?).

אבל לא צריך ללכת רחוק. פיתוחים שזמינים כיום מאפשרים חיבור פעילות פיזית של בני אדם עם כלים וערוצים דיגיטליים. ראו לדוגמה את הטכנטולוגיה של חברת Nike שפותחה בשיתוף חברת Apple ומאפשרת שילוב צ'יפ חכם לנעל הריצה שלנו, שיודע לתקשר ישירות עם אפליקציה ייעודית שפותחה עבור ספורטאים חובבים ומקצועיים. בסיום הפעילות הספורטיבית נוכל לקבל מידע סטטיסטי אודות היקף הפעילות שלנו, נוכל לשתף אותו ברשת ובעיקר לנהל מעקב אחר מידע אישי שנאסף בעזרת כלים דיגיטליים.

לסיכום: ככל שהזמן עובר אנו ניחשף ליותר ויותר מהלכים שיציעו כלים שיאפשרו חיבור עמוק ורחב יותר בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי. הכלים החדשים יתרחבו לעולמות חדשים, כאלו שאפילו לא דמיינתם שיש צורך לחבר אותם לרשת האינטרנט, אבל ברגע שיחוברו ייצרו הזדמנויות עסקיות חדשות עבור מותגים וחברות אבל לא פחות חשוב – יציעו חוויות צרכניות חדשות עבור לקוחות ומשתמשים שיגלו עולם חדש של שימוש בכלים המחוברים לערוצים הדיגיטליים. ערכים ומושגים  כמו שיתופיות, זמינות 24/7 של מידע, פרסונאליזציה לפי העדפות לקוח ורב ערוציות יהפכו פופולאריים ומוכרים יותר ולמעשה יהפכו לחלק אינטגראלי מהיצירה של מוצרים חדשים.

לסיום, מצ"ב סרטון נוסף שמנסה להסביר את העולם המרתק הזה שנקרא "The Internet Of Things":

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.