בשנת 2008 אפל השיקה את חנות האפליקציות שלה ובאותה השנה היו כ- 6 מליון בעלי אייפונים בלבד, בסוף אותה השנה המספר הכפיל עצמו (וכך קרה בכל שנה מאז). כיום יש בחנות של אפל כ- 1.5 מיליון אפליקציות ויהיה מאוד קשה לדמיין את שגרת חיינו בדגש על השימוש במובייל כמסך הראשון שלנו בלעדיהם. כיום משתמשים במסנג'ר של פייסבוק כ- 800 מיליון בני אדם, יותר מפי 100 ממספר משתמשי האייפון בשנת 2008, השנה בה הושקה חנות האפליקציות של החברה.

אבל מה שקרה מאז הוא שנוצרה תחרות עזה על הזכות להופיע במסך הבית בסמארטפון שלנו (רובנו לא משתמשים ביותר מכ-5 אפליקציות) מה גם שנדרש ללמוד ולהכיר כל אפליקציה חדשה שאנחנו מורידים (ממשקים שונים). להבדיל, המכנה המשותף של צ'אט הוא פשטות השימוש הנובעת מאחידות הממשק. תוסיפו לזה את העובדה שכיום פלטפורמות הסמסים פופולריות יותר מהרשתות החברתיות. האם מדובר במהפכה אמיתית שתשנה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים עם חברות, מותגים ונותני השירותים שלנו?

לסיקור המהלך באתר TechCrunch, ומומלצת מאוד הכתבה הזו שפורסמה בשנת 2015 ומתייחסת לנושא מהזוית של חווית משתמש ועתיד המובייל.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.