………………………………………………..
לא בכל יום מוצאים אתר שמשאיר אותך פעור פה, חסר מילים ועם רצון חזק להעביר את הלינק לכל המכרים שלך. בדיוק אתר כזה רציתי להציג כאן. חברת Deluxe Interactive היא חברת עיצוב ובניית אתרים רוסית, שבין עבודותיה המושקעות והמרשימות, זכיתי לצפות באתר תיירות פשוט, קטן היקף יחסית, אך בעל ממשק ועיצוב עוצרי נשימה, העונה לשם "bella ville".
אתם יכולים כמובן להגיד: "בסך הכל אתר פלאש…הוא באמת יפה אבל לא צריך להגזים….", אבל דווקא אתר התיירות הזה, מציג דוגמה יוצאת דופן לתכנון ממשק משתמש פשוט מאוד, אינטואטיבי, המעוצב בשפה גראפית פשוטה אך מושקעת. אפילו חוסר היכולת לרכוש מוצרי תיירות On Line, אלא רק להשאיר פרטי התקשרות, לא ישכנע אותי כי מדובר בסתם גימיק. הממשק הידידותי להפליא, המעניק תחושה של ממשק צג מגע, מפתיע לטובה.


…………………………………………..
האתר נפתח במסך שבו מוצגים 4 אייקונים במרכז המסך, המסמלים כל אחד סגנון נופש אחר: חופשת קייץ וים,  נופש תיירותי מסורתי, חופשת סקי, ואחרון חביב – חופשת שייט מפנקת. אפקט ה- mouse over (מעבר העכבר) על כל אחד מהאיקונים  מציג לגולש איור המסמל את סגנון הנופש הרלוונטי.

לאחר שבוחרים את סגנון הנופש המבוקש, עובר הגולש לעמוד המציג במרכזו את מפת העולם, וכן אפשרות לבחור מתוך תפריט בחירה את היעד הרצוי. לאחר אישור היעד הרלוונטי, הגולש עובר למסך בחירת טווח התאריכים שגם הוא מנימליסטי, ומציג רק את מה שבאמת צריך (תצוגה של 2 לוחות שנה בלבד), ולאחר מכם עוברים למסך ייחודי מבחינת העיצוב שלו, והוא מסך בחירת מספר הנוסעים, מבוגרים וילדים. במקום להציג אפשרות בחירה באמצעות תפריט "drop" מסורתית שאותה ניתן למצוא בכל אתר תיירות, מוצגת תמונת משפחה, ולצידיה שני "גלגלות" של מספרים. האחד מייצג את כמות הילדים שיצטרפו לנסיעה, והשניה את כמות המבוגרים. התחושה היא של ממשק מגע, כך שממש מתחשק לבצע את ההגדרות באמצעות מגע ישיר על המסך.

ע"פ אותו עיקרון ייחודי, הגולש עובר למסף בחירת דירוג המלון, ע"י תצוגה של 5 כוכבים, הגולש מסמן כמה כוכבים הוא רוצה שהמלון שלו יהיה. כדי להקל על הגולש בתהליך עצמו, ששימו לב אינו כולל מספור השלב בו הגולש נמצא, מציג בתחתית המסך את הבחירות של הגולש, בצורה אייקונית, פשוטה וברורה. במסכי הסיכום הבאים הגולש מגדיר את האופן שבו הוא מעונין שסוכני המכירות יצרו איתו קשר וכמובן מסכי האישור.

כמובן שהרשת מלאה באתרי תיירות קונבנציונאליים יותר, המציגים מידע רב (מאוד) אודות יעדי טיול, חבילות נופש ואטקרציות. למעשה מדובר בפורטלים עמוסי תוכן, המאפשרים כמובן רכישה של מוצרי התיירות ברשת, ללא התערבות סוכן נסיעות. במקרה שלנו, האתר נחות מבחינה טכנולוגית, הוא נטול תוכן ומידע רלוונטי לחלוטין, במידה והגולש רוצה לחזור ולעדכן את אחד השלבים הוא יכול לעשות זאת ע"י הקלקה על השלב הרלוונטי בתחתית המסך ועוד. אבל, ולמרות כל זה, מדובר באתר יוצא דופן מבחינת הממשק הכל כך פשוט שלו, שעטוף בעיצוב פלאש נעים וממוקד.

ההמלצה שלי היא להיכנס לאתר, לשחק עם סגנונות הנופש, הגדירו טיולים שונים ובצעו שינויים בהגדרות החיפוש המקוריות, כדי שתוכלו להנות מהממשק המיוחד של האתר.

לינק לאתר:  http://belle-ville.ru/

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.