סקר שנערך באחרונה בקרב מנהלי רשתות קמעונאיות גדולות בארה"ב ופורסם באתר emarketer, מדווח על עליה מתמדת בשימוש במדיה חברתית וכלי web 2.0 כחלק מהפעילות השיווקית שלהם ברשת בשנה הקרובה. אם עד לא מזמן רק לבעלי הרשתות הגדולות היו את המשאבים לפתח או לרכוש כלים שיווקיים ברשת, כיום ישנו מגוון עצום של אפשרויות העומדות בפני מנהלי השיווק, המאפשרות גם לבעלי עסקים קטנים יותר לקחת חלק פעיל ברשת, ובכך להציע ערך מוסף ואיכותי ללקוחות שלהם.


………………………………………………….
הגרף  מדגים את התפלגות כלי המדיה החברתית, אותם מתכוונים לאמץ מנהלי הרשתות הקמעונאיות בשנה הקרובה, ע"פ פופלאריות. ע"פ תוצאות הסקר, אנו מבינים כי הכלי הפופולארי ביותר אותו מתכוונים לאמץ הינו השימוש בווידאו (43.3%). מצד אחד אפשר לטעון כי מדובר בהמשך המגמה של הפרסום המסורתי במדיום הטלוויזיוני, עליו מתקשים מנהלי השיווק לוותר, אך מצד שני ייתכן והסיבה העיקרית לשימוש בווידאו נעוצה דווקא במאפיין הויזואלי שלו. אחרי הכל מודבר במוצרים יום יומיים והתחרות על תשומת ליבו של הלקוח היא אדירה. לכן, המשווקים מעוניינים שהלקוחות יזכרו את המסר הפרסומי בזמן הקניות בחנויות.

לא רחוק מאחוריו נמצא כלי שימושי נוסף – המלצות מוצר מותאמות אישית. את מיקומו של כלי זה כשני ברשימה (40%) ניתן דווקא להבין יותר, בעיקר בהקשר הקמעונאי של תעשיית המלצות המוצרים. חשבו על פרסומות הטלוויזה בהן מופיעה דמות הממליצה על מוצר כזה או אחר, הוסיפו את מרכיב השיווק מפה לאוזן ("החברים שלי ממליצים על אבקת הכביסה x כטובה ביותר…"), תרגמו אפשרות ההמלצה האישית לרשת, וקיבלתם כלי חזק לשיתוף מידע באתרי הרשתות /או בקהילות החברתיות. כולנו אוהבים לפרסם את דעותינו אודות מוצרים או שירותים אותם צרכנו, לחיוב או לשלילה.

הרחק מאחוריהם נמצאים כלים נוספים בהם יעשו שימוש מנהלי הרשתות, ובניהם כלים נפוצים יותר ופחות, כגון: בלוגים עסקיים, פורומים ממוקדים, אפשרויות תשלום מקוון, ניהול רשימות קניות או "wish list" וכו'. כפי שתיארתי פה בבלוג בפוסטים קודמים, היתרונות של השימוש במדיה חברתית כחלק מהתמהיל השיווקי הן רבות ומגוונות. אחד היתרונות העיקריים, הוא האפשרות לאפשר ללקוחות ליצור שיחה ישירה ומיידית מול הרשתות מצד אחד, ומול לקוחות אחרים מצד שני.

לתוצאות הסקר המלא באתר emarketer >>

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.