…………………………………………………….
חברות ועסקים רבים משקיעות את מיטב כספם בהקמת אתרי אינטרנט כדי שזה ישמש ככלי תדמיתי, מסחרי ושיווקי עבורם ברשת, כאשר הציפיות הגבוהות ביותר מהאתר מופנות בדרך כלל כלפי אל עמוד הבית שלו (אין הוא יראה? איזה תוכן כדאי להציג בו? איזה חווית משתמש הוא יציע? ועוד ועוד). נקודה שאותם בעלי אתרים פחות מתחשבים בה היא שעדיף לא פחות להשקיע בעמודי הנחיתה/ טפסים שכלולים בו, הרי אלו העמודים שבסופו של דבר יביאו לקוחות חדשים, מתעניינים נוספים ובשורה התחתונה – כסף. עמודי הנחיתה הללו בנויים רובם ככולם לצורך מטרה אחת בלבד: איסוף פרטים אישיים לצורך מסחרי כזה או אחר, פעולה שמוכרת יותר כ"איסוף לידים". כמעט בכל אתר קיים "עמוד נחיתה" (landing page) אליו מגיעים באמצעות הקלקה על באנרים פרסומיים המשובצים באתרים שונים ברחבי הרשת, בדרך כלל במסגרת פעילות פרסומית/ שיווקית, או ע"י קידום באתר עצמו שמזמין את הגולש להקליק על כפתור או תוכן כלשהו ולאחר מכן הגולש עובר לעמוד הנחיתה המיועד. מכאן משמעות המונח "דף נחיתה"="נוחתים" אליו מאזור תוכן או אתר חיצוני. בפוסט הנוכחי אני רוצה לדבר על 5 סיבות שבגלל כדאי בכלל להשקיע בעמודי הנחיתה ובטפסים שהם כוללים במקום בעמודי הבית של האתר.

1. עמודי נחיתה ו/או טפסים באתרים הם נקודות מפגש אמיתיות בינכם (= בעלי האתרים) לבין קהל היעד שלכם= הגולשים. הם מהווים כלים אופרטיביים אפקטיביים בעזרתם גולשים מעניקים לכם מידע ביוזמתם ולא פחות חשוב – באישורם. בעלי אתרים שיעשו שימוש חכם יותר בעמודי הנחיתה שלהם (ו/או בטפסים שבאתר) יוכלו להפיק מהם הרבה יותר מאשר בעלי אתרים שלא יעשו כן, שלא לדבר על בעלי אתרים שמשמקיעים משאבים מיותרים בשיפור עמוד הבית שלהם. זה כמובן תלוי בסוג האתר, מטרתו תוכנו אך ברוב המקרים עמוד הבית מהווה קרש קפיצה עבור גולשים לתוך עמודים חשובים ושימושיים יותר עבורכם בתוך האתר.

2. עמודי הנחיתה והטפסים הם נקודות השיא באינטראקציה העסקית מול הגולשים. המשמעות היא שאלו הן נקודות השיא בתהליך האינטראקציה של הגולשים איתכם מבחינה עסקית ומסחרית. חשוב להבין שהמשמעות של גולש שממלא טופס איסוף לידים שלכם ברשת היא שהגולש קיבל החלטה לעשות איתכם עסקים במקרה הטוב, או שהוא מתעניין בכם ובמוצרים/שירותים שלכם במקרה הפחות טוב (שהוא עדיין טוב מאוד כמובן…).

3. עמודי נחיתה הם קונטקסטואליים. המשמעות היא שעמודי נחיתה שמתוכננים ומעוצבים נכון נוגעים בצורך עמוק וחשוב אצל סוג מאוד מסויים של גולשים שאליו המסר מופנה. בדיוק מסיבה זו חשובה ההשקעה שלכם בתכנון ועיצוב עמודי הנחיתה והטפסים באתר, כיוון שהם מתפקדים כ"סוגרי עסקאות" עבורכם. תחשבו על זה: גולשים שהגיעו לעמודי הנחיתה שלכם הגיעו אליהם לאחר שבמודע הקליקו על תוכן שהזמין אותם להיכנס לעמוד! זה אומר שהם לקוחות מתעניינים ברמה כזו או אחרת ולכן ההימצאות שלהם בעמוד הנחיתה היא כל כך קריטית בשלב זה כיוון שזהו השלב שבו הם יקבלו החלטה האם ההצעה שלכם מעניינת אותם או לא. לעמודי הבית יש הרבה פחות טראפיק בהשוואה לעמודי הבית באתרים, אבל איך אפשר בכלל להשוות את איכות הטראפיק בשני העמודים…?

4. עמודי בית פונים לכולם. עמודי נחיתה פונים לקהל שלכם. עמוד בית בכל אתר צריך להתאים לגולשים שמבקרים באתר בפעם הראשונה, הוא גם חייב להתאים לגולשים חוזרים, למתעניינים כלליים, למשקיעים פוטנציאליים, לתקשורת ועוד. לעומת זאת, עמודי נחיתה ממוקדים לגולשים שעברו תהליך מחשבתי והחליטו שהם מאוד מתעניינים במה שיש לכם להציע ו"רוצים להתקדם" מולכם. מתוך הנחה זו לא ניתן להשוות את מיקוד המסר המסחרי והיכולת שלו להניע לפעולה בעמוד הבית לבין עמודי נחיתה. המסר בעמוד הבית פונה לכולם. המסר בעמוד הנחיתה נועד לסגור עסקה.

5. עמוד הבית כמקפצה לעמודי הנחיתה. כולם רוצים חתיכה מעמוד הבית כיוון שצורת החשיבה הכללית אומרת שבגלל שמדובר בעמוד הראשי באתר ובכתובת הראשית שלו – הוא גם זוכה לטראפיק הרב ביותר. גם אם עמוד הבית אכן זוכה באחוז הטראפיק הרב ביותר ביחס לאתר כולו, הוא תמיד יהווה קרש קפיצה לעמודים הפנימיים שלו וביניהם לעמודי הנחיתה. גולש שנכנס בפעם הראשונה לעמוד הבית שלכם קודם כל יתרשם ויבצע לימוד ראשוני של העמוד במטרה להבין מה אתם עושים ומה אתם מציעים. ברגע שיבין זאת ובהנחה שהוא מביע עניין בכם, הוא יקליק ויכנס לעמודים הפנימיים בעזרת תפריט הניווט או תוכן אחר. מכאן חשוב להבין שזמן השהייה בעמוד הבית הוא לא רב ברוב המקרים. נקודה נוספת שחשוב לקחת בחשבון -SEO: כשגולשים יחפשו מילות חיפוש הרלוונטיות לתחום הפעילות של האתר שלכם, רוב הסיכוים הם שבעמודי התוצאות בגוגל יופיעו קישורים לעמודים פנימיים באתר בהם נמצא התוכן הרלוונטי. המשמעות היא שבאופן זה הגולשים "מדלגים" על עמודי הבית ונכנסים ישירות לעמודיפ הפנימיים, כמו לעמודי הנחיתה.

לסיכום: תיאוריות וגישות רבות נבנו סביב תהליך התכנון של עמודי הנחיתה, כולן מציאות שילוב של גישות פסיכולוגיות, עיצוביות, שיווקיות וקוגניטיביות במטרה לייעל את המבנה של עמוד הנחיתה שעל פניו נראה פשוט לתכנון ועיצוב: מסר פרסומי הכולל הנעה לפעולה וטופס איסוף לידים פשוט וסטנדרטי. בדיוק בנקודה זו חברות רבות חוטאות כאשר הן מציאות עמודי נחיתה שבנויים בצורה שגוייה ממגוון רחב של סיבות, אך זה נושא לפוסט אחר.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.