איך האפליקציות האלו גייסו את הלקוחות הראשונים? ועוד מגמות של שינוי


און ליין? מסתבר שהאמריקנים מעדיפים ביקור בסופר


עליה של כ-200% בקניות מצרכים און ליין בארה"ב, שוק של כ-840 מיליארד דולר בשנה, הרבה בזכות (אבל לא רק) משבר הקורונה, הסגר וסגירת המסעדות. אבל, וזה אבל גדול, מחקרים מראים שצרכנים רבים עדיין מעדיפים את הביקור בפיזי בסופר כדי לעשות קניות. לדעתי האישית ומתוך הכתבה, אחת הסיבות המרכזיות שבגללן יעדיפו ביקור פיזי בסופר על פני הזמנה און ליין, מעבר למחירים, הוא איכות המשלוח והמוצרים שמגיעים הביתה.


ופה בדיוק נמתח הקו שמפריד בין חברות כמו אמזון לבין מותגים ורשתות שאולי מציעות אתרים ואפליקציות מתקדמות לביצוע הרכישה, אבל הרבה פחות חזקות באופרציה מאחורי הקלעים: לוגיסטיקה, משלוח, תשומת לב לאיכות המוצרים וההתאמה להזמנה וכו'.לינק.



האם קרב היום שבו פייסבוק יהפוך לארנק הדיגיטלי שלנו? 


פייסבוק הודיעה השבוע שהיא ממתגת מחדש את שירות התשלומים והעברת הכספים הדיגיטלי שלה (לשעבר קליברה), שתושק כאפליקציה תחת המותג "נובי". נובי יאפשר לכל משתמשי פייסבוק וחברות/שירותי הבת שלה (פייסבוק, מסנג'ר, אינסטגרם, וואטסאפ) לבצע העברת כספים ישירות דרך השירות, כשכל משתמש יוכל לטעון את הארנק הדיגיטלי שלו במטבע המקומי, ואז הסכום מומר למטבע הדיגיטלי של פייסבוק - ליברה.


 אחת המטרות היא להעלים את המגבלות הקיימות על העברת כספים בין גבולות גיאוגרפיים ברחבי העולם. כמו כן, החברה לא תפספס את ההזדמנות לחבר בין צרכנים לבין עסקים, כך שצרכנים יוכלו לבצע רכישות ישירות משירותי קבוצת פייסבוק באמצעות המטבע הדיגיטלי. לאתר של נובי -לינק, לכתבות עם קצת רקע על המהלך:פהופה.


הכרזה נוספת של פייסבוק מהשבוע, גם היא מתקשרת ישירות לתחום הקניה המקוונת: תאפשר לעסקים להקים חנויות דיגיטליות ולמעשה למכור ישירות ממנה ומאינסטגרם ללקוחות. אם חושבים על זה, החיבור בין פלטפורמת מכירה, יכולות השיווק שפייסבוק ואינסטגרם מציעות על בסיס טרגוט ממוקד, קהל המשתמשים האדיר וכמובן הגישה הנוחה (ובקרוב גם המטבע הדיגיטלי שלה), והנה קיבלנו אקו סיסטם מסחר שלם. 



ועוד בפינטק, סמסונג משיקה את Samsung Money, כרטיס אשראי משולב יכולות דיגיטליות


החברה הודיעה על השקת שירות התשלומים החדש, ואמרה שמדובר למעשה ב-“money management experience” שמשלב כרטיס דביט עם אפשרויות תשלום ושליטה בהוצעות ישירות מהמכשירים של סמסונג, ובהם שירות Samsung Pay. בדומה לשירותים מתחרים, סמסונג תציע מודל נאמנות תמורת שימוש באמצעי התשלום שלה, לרבות צבירת נקודות ומימוש במגוון בתי עסק ושירותים, באון ליין וברשתות הפיזיות. למעשה מדובר במהלך של סמסונג להציע אלטרנטיבה לשירותי התשלום של אפל וגוגל, אחת השאלות המרכזיות היא סביב היכולת שלה להגיע לקהל משתמשים נרחב שיאמץ את השירות.לינק




האם בתי הקולנוע יראו כמו חנות של אפל או הולפודס?


זה לא סוד שענף בתי הקולנוע סופג בשנים האחרונות מהלומה רצינית, בטח בתקופת הקורונה,  הרבה "בזכות" שירותי הסטרימינג כגון נטפליקס, אמזון, אפל וכעת גם דיסני פלוס ואחרים. כולם מציעים חווית צפיה פרסונלית, ושונה מאוד מהטלויזיה המסורתית. ובכל זאת, קשה להתווכח עם החוויה התרבותית והחברתית של בילוי בבית קולנוע, מעצם היציאה מהבית ודרך הישיבה עם פופקורן חם וטעים מול מסך ענק וסאונד מעולה (ובתנאי שהאנשים שיושבים מסביב יודעים להתנהג). 


אבל, מה יקרה אם דווקא חברות הטכנולוגיה, אלו שבמובן מסוים מאיימות על בית הקולנוע המסורתי, הן אלו שיצילו אותו? לאחרונה דווח שאמזון בוחנת לרכוש את AMC, רשת בתי הקולנוע הגדולה ביותר בארה"ב, לאחר שזו נכנסה לקשים כלכליים שאיימו על המשך קיומה. אבל למה שאמזון בכלל תתעניין ברשת?


אנליסטים שונים טוענים שאמזון, בדומה לאפל ואפילו נטפליקס יכולות להפיק הרבה תועלת מבעלות על רשת בתי קולנוע. למשל: אמזון תוכל להרחיב את היצע הערך ללקוחות אמזון פריים, כך שהעלות השנתית של כ-100$ יכללו לא רק משלוחים חינם וגישה לתוכני הווידאו של החברה, אלא גם גישה חופשית לסרטים בבתי הקולנוע שבבעלותה. ומה עם בית הקולנוע עצמו יציע מיני חנות של הולפודס שיותאם לחווית הקולנוע? זו רק דוגמה אחת. הכתבה הבאה מפרטת את הכיוון הלא לגמרי מופרך הזה. לינק.




זה לא אנחנו, זה אתם.


נטפליקס הודיעה השבוע שהיא תקל על לקוחות שאינם משתמשים פעילים בה, להתנתק. זה הזכיר לי שמישהו חכם שאני מאוד מעריך אמר פעם לגבי מוצרים ושירותים דיגיטליים, כמה חשובה השקיפות מול הלקוחות. לא להסתיר דברים, כי בהנחה שהמוצר מייצר ערך אמיתי ושם את הכל על השולחן, אז אין חשש אמיתי שלקוחות ירצו לעזוב, וגם אז, במידה וירצו - זו זכותם וצריך להקל עליהם להתנתק. זה כמו המשפט הבא מהשיר "מלון קליפורניה" של האיגלס: "You can check out any time you like But you can never leave...".לינק




מה זה Telehealth ולמה העתיד של הענף כל כך מזהיר?


יצא לי לכתוב ולשתף לא מעט על תחום ה- Telehealth, תחום שלדעתי הוא פשוט מרתק, בעיקר בגלל שאל מול הצורך ההולך וגובר שלו, הוא גם משלב מעבר של ענף רחב ומגוון מהעולם הישן לחדש בצורה הכי מובהקת שיש.


כמובן שמשבר הקורונה הוא מקפצה משמעותית עבור הענף, למרות שבלי קשר לקורונה, אספירציות של חברות ענק כמו אמזון ועד סטארטאפים מדהימים, ממחישים עד כמה החיבור של כל אחד ואחת מאיתנו אל השירותים הרפואיים המקצועיים, מרחוק, הולך לשנות את האופן שבו נצרוך שירותים רפואיים בעתיד הלא רחוק. מרתק. סקירה מדהימה על הענף,לינק




כיצד האפליקציות האלו גייסו את 1,000 הלקוחות הראשונים?  זה נחשב לאחד האתגרים המשמעותיים ביותר שכל סטארטאפ ואפילו חברה גדולה מתמודדת איתה מייד עם השקת המוצר החדש, זה שהשקעתם בו כל כך הרבה משאבים ואנרגיות - איך מביאים את הלקוחות הראשונים? הבחור הזה כתב פוסט פשוט מרתק, שבו הוא מפרט ומדגים כיצד מגוון חברות טכנולוגיה התמודדו עם האתגר הזה בדיוק, באמצעים הכי נגישים ולאו דווקא טכנולוגיים שיש. לא לפספס, כי יש פה טיפים ותובנות שמתאימות לכל חברה בכל גודל.לינק.

30 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com