איך הפכה Shopify לענקית מסחר מקוון ומגדירה מחדש את Ecommerce as a service?


בתחילת חודש אפריל השנה, בזמן שרוב הצרכנים הבריטיים נאבקו בלמצוא מוצרי צריכה בסיסיים בדגש על מזון, Heinz, מותג בן 151 החליט לפתוח לראשונה בתולדותיו חנות און ליין ולמכור ממוצריו ישירות לצרכנים. תוך ימים בודדים המותג הוותיק העמיד את החנות המקוונת שהציעה ללקוחות פסטות, אריזות של קטניות וקופסאות שימורים כולל משלוח עד הבית. 


מה שהצרכנים לא ידעו, זה שמאחורי החנות המקוונת (והמצליחה) עמדה הפלטפורמה הדיגיטלית של ענקית המסחר המקווןShopify, חברה קנדית שמיליוני הצרכנים שקונים על בסיסה לא מודעים כמעט לקיומה. בשנים האחרונות היא הפכה לפלטפורמת ה- Go Toעבור מותגים, גדולים כקטנים המעוניינים להציע ללקוחותיהם חנות מקוונת במהירות ובקלות, עם מינימום חסמי הקמה וניהול. תשלום חודשי של כ-30$ בלבד מאפשר הקמה של חנות דיגיטלית, שבנוסף לחנות עצמה כוללת טיפול בניהול המוצרים, המלאי ואפילו התשלומים. 


בארה"ב, שוק ה-E Commerceהגדול ביותר אחרי סין, כל רכישה מקוונת שלא מבוצעת באמזון, כמעט בוודאות נעשית על גבי הפלטפורמה של Shopify. בהיבט גלובאלי, Shopify"משרתת" יותר ממיליון בעלי עסקים ב-175 מדינות ברחבי העולם, החל מחנות של ויקטוריה בקהאם ועד מותגים גדולים וגלובאליים כמו פפסי והייניקן.


מיותר לציין שמשבר הקורונה העניק לחברה דחיפה מאוד משמעותית, עם יותר ויותר עסקים ומותגים שחיפשו דרך מהירה ופשוטה לשווק ולמכור מוצרים און ליין ישירות ללקוחות. באופן טבעי, העליה בביקוש השפיעה ישירות על שווי המניה: מינואר השנה, שווי החברה כמעט הכפיל עצמו והגיע לכ-88 מיליארד דולר, יותר משווי השוק של טארגט, אובר וג'נרל אלקטריק. 


לכתבה המלאה שהתפרסמה במגזין בלומברג, לינק.

9 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com