© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com

אתגר הקמעונאות החדשה

בעידן המחובר, אין כמעט תחום שאינו מושפע בדרך כזו או אחרת מקצב והיקף השינוי. ועדיין, קשה להתווכח עם אחד הענפים שלדעתי מושפע הכי הרבה (או שהוא פשוט זוכה ליח"צ אפקטיבי): ענף הקמעונאות. קמעונאות מעולם לא היתה דבר פשוט. גם בהסתכלות היסטורית ואפילו רומנטית על המכולת השכונתית, זו שהמוכר הכיר כל אחת ואחד מהלקוחות באופן אישי (זוכרים את ה-"תרשום לי"?), גם אז, כביכול בעולם פשוט יותר, אוסף של אתגרים, החלטות וכן גם טכנולוגיות עיצבו והשפיעו על הסיכויים להצלחה. אז אם נוסיף את כל מה שקורה כיום בעולם בתחום הקמעונאות, וכיצד מניפה שלמה של שינויים, מגמות והשפעות מעצבות את הענף הזה, והנה רשימה קטנה וחלקית בהחלט: - קמעונאות המשלבת בין Off/On Line - מודלים עסקיים חדשים: לא רק מכירה, אלא השכרה, תשלום AS YOU GO/USE... - אתגר ה- Last Mile, ובכלל: לוגיסטיקה כשבין המוכר לבין הקונה יכולה להפריד יבשת שלמה - תשלומים דיגיטליים, קופות חכמות, אשראי... - שירות לקוחות בעידן שבו לקוחות רוצים שירות אבל לא לדבר עם אף אחד - מדיה חברתית: ביקורת, המלצות, תוכן, גילוי! - מטריקות חדשות: מלמדוד סכום בסגירת הקופה בסוף היום למדידות של כמעט הכל - "רפי, תרגש אותי!", רוצה לומר שהצרכנים כיום מחפשים חוויה, אז מקמעונאים למספרי סיפורים? - מודעות חברתית/תרבותית ובכלל התמודדות עם ערכים כמנוע עסקי (לחשוב ירוק, חסכוני, שוויוני) - ואי אפשר בלי לתת מקום של כבוד לה-שינוי שאולי משלב בין כל הרשימה הזו ועוד, הלא הוא הסמארטפון! והרי שקיבלנו חתיכת אתגר שקשה מאוד להתמודד איתו. ואני לא מדבר רק על הצד הטכנולוגי או השינוי הצרכני, בעל המכולת מהילדות היה אומר שהמציאות כיום נשמעת כמו סרט מדע בדיוני. אפשר כמובן לכתוב ולדבר על תחום הקמעונאות בלי סוף, וזה גם מה שבעיני מרתק ומאתגר בתחום הזה. באופן אישי אני מוצא את עצמי מקבל המון השראה לגבי חווית לקוח, מודלים עסקיים ובכלל חשיבה על חדשנות מתוך עולם הקמעונאות בגלל (או יותר נכון, בזכות) הדינמיות האדירה שהענף הזה חווה. רק בשבוע שעבר שיתפתי אתכם את המהלך האחרון של אמזון, שבצעד מתבקש וחכם תציע לקמעונאים אחרים (ומתחרים) את הטכנולוגיה של החנות ללא קופות שהיא פיתחה (וכבר יש לטכנולוגיה כבר לקוח ראשון). זה מתחבר לעוד מהלכים שאמזון זיהתה ופיצחה, כמו שירותי הענן שכיום מוצעים לחברות חיצוניות כשירות ופלטפורמה עבורן לייצר ולנהל את הפעילות שלהן. המכנה המשותף הוא בדיוק כזה מבחינת אמזון: Retail/Business As a Service. מה שגרם לי לשתף אתכם את המחשבה הזו היא הכתבה המעניינת הזו של מרקוס אוליבר, ה-PARTNER, CHIEF BRAND OFFICER בחברת fahrenheit-212, סוכנות חדשנות ואסטרטגיה שעבדה ועובדת עם מותגי על ברחבי העולם. שווה קריאה. לינק. והנה עוד ממתק דיגיטלי, רשימת החברות החדשניות ביותר בענף הקמעונאות, מתוך 50 החברות החדשניות ביותר לפי הדירוג השנתי של מגזין Fast Company. מציע להתעכב על הסיבות שבגללן החברות נוספו לרשימה, מרתק. לינק.

3 צפיות