האם הסינים גילו את עתיד הקמעונאות?


הואנג ווי, או בשמה המקצועי -Viya, היא בחורה סינית בת 34, והיא יכולה למכור הכל (אבל הכל!). כבר בגילה הצעיר יחסית היא הפכה למיליונרית (במונחי דולרים), כשהיא נחשבת לכוכבת על בשוק ה-Live stream shoppingבסין. אפשר גם לתאר אותה כשילוב בין מרתה סיוארט וקים קרדאשיאן, רק של העידן הדיגיטלי: באפריל השנה, היא מכרה טיל בליסטי (!) תמורת 40 מיליון יואן (כ-5.6 מיליון דולר), וזה לא מפתיע אף אחד מהצופים הקבועים שלה, שמתחברים לשידורים החיים שלה כמעט ברמה היומית כדי לצפות במוצרים שהיא מציעה למכירה. 


בחודש שעבר, למשל, היא שברה שיא צופים: יותר מ-37 מיליון צופים ב-Live, יותר מפרק הסיום של "משחקי הכס" או שידורי האוסקר בסין. בכל ערב היא מקבלת הזמנות ממיליוני צופים סיניים, לרוב מדובר במוצרי קוסמטיקה, מוצרי חשמל ביתיים, מוצרי מזון או מוצרי אופנה. ביום הרווקים הסיני (אירוע המכירות השנתי הגדול ביותר בסין), היא מכרה בהיקף גדול יותר מ-3 מיליארד יואן!


בעולם שבו הקמעונאות הפיזית נפגעה משמעותית, עוד הרבה לפני הקורונה, נראה ששוק ה-Live stream shoppingמושך לא מעט תשומת לב, בעיקר בשוק הסיני ובדרום מזרח אסיה. הפעילות הספציפית של Viyaכל כך מצליחה, עד שהחברה שלה עומדת לגייס החודש משקיעים, והתרחבות לפעילויות משלימות כמו: ייצוג כוכבי/משווקי רשת אחרים, שירותי ייעוץ עבור מותגים בינלאומיים להיכרות וגישה לשוק הסיני (טסלה, P&G ועוד כבר לקוחות שלה), ועד שירותי ייעוץ בתחום הפרסומי, הכל כדי לסייע למותגים גדולים להיכנס לתחום, ועדיף שיתבצע דרכה. 


אבל, יש הטוענים שמה שקורה בסין לא יכול לקרות (ובטח שלא בטווח הקרוב) במקומות אחרים בעולם. השילוב של מובייל, סושיאל, קומרס מקבל משמעות אחרת וייחודית ספציפית בסין, וה-שאלה היא האם המודל יוכל להתרחב למדינות ושווקים נוספים, בדגש על המערב (פייסבוק וחברות הבנות לרבות אינסטגרם כבר הביעו באופן רשמי את האספירציה שלהן לשלב מסחר ישירות דרכן). בקיצור, כתבה סופר מעניינת שצוללת עמוק לתוך שוק ה-Live stream shopping. שווה קריאה, לינק

0 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com