© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com

האם ענף ה-Micromobilty יהפוך לאמצעי התחבורה המוביל בערים הגדולות?

ערים רבות ברחבי העולם מתמודדות בשנה החולפת במיוחד עם נושא התחבורה הקלה, רובה שיתופית, שמזמן הפכה מטרנד או נישה למגמה מאסיבית בעלת השלכות נרחבות על הסביבה האורבנית. מצד אחד העובדות שמדברות על תחבורה זולה, נגישה ובעיקר ירוקה, כזו שכבר מצמצמת את כמות הרכבים בערים שהופכות צפופות מאי פעם, ומצד שני התלונות על פגיעה במרחב האורבני (כלים שחוסמים מדרכות) שלא לדבר על הסכנה לרוכבים ולעוברים כמו גם להולכי הרגל ואפילו לנהגים בכלי רכב ממנועים שחשים מאוימים מהסכנות הניידות שמגיחות מכל עבר.

הנה ניתוח מרתק של מקינזי על עתיד ענף ה-Micromobilty, תוך מיקוד במה שקורה במינכן. לפי המחקר, עד שנת 2030 כ-40% מהשימושים ברכבים פרטיים בעיר צפויים להתחלף לשימוש באמצעי תחבורה קלים ושיתופיים (אופניים, קורקינטים). חשוב להבין שמינכן "נשלטת" כיום בשימוש ברכבים פרטיים (~30%-40%), זאת ביחס לפחות מאחוז שימוש בתחבורה קלה שיתופית. במילים אחרות, מדובר על חיסכון אדיר ברכבים, צמצום הפגיעה באיכות הסביבה ובעיקר חלופה זולה ונגישה לקהל הולך וגדל של אנשים שנהנים מהפתרון הזה בתוך הערים, והביקוש הזה מקבל ביטוי גם ברמת הצלחת המודל העסקי.

למשל, Lime, אחת מחברות הקורקינטים השיתופיים הגדולה בעולם הודיעה לאחרונה שהיא צפויה לעבור לרווח במהלך השנה הבאה, נתון מדהים עבור חברה שחוגגת את שנת הפעילות השלישית שלה בלבד, עם מודל עסקי ייחודי ואמיץ במיוחד. עד לספמבר 2018 החברה שירתה כ-10 מיליון נסיעות, והמספר קפץ לכ-100 מיליון תוך שנה בלבד.

השבוע דווח בכלכליסט שיבואנית סאנג יאנג בישראל קיבלה זיכיון לייבא לארץ את ה"טסלה של הקטנועים", כלים חשמליים של חברת גוגורו הטיוואנית. מדובר בכלים קלים יחסית המאפשרים נסיעה של עד כ-85 ק"מ טעינה בודדת, מתאים במיוחד למי שלא רוצה לרכוש או לרכב על קטנוע בנזין רגיל אך מצד שני רוצה כלי מהיר יותר מאופניים חשמליים. הקטנוע החשמלי נתמך באפליקציה שמציגה מידע על זמן ומרחק הרכיבה כמו גם מצב הסוללה.

0 צפיות