כשהעובדים הופכים למשווקים הטובים ביותר של החברה

כשאומרים שהמשאב המשמעותי ביותר של כל ארגון ומותג הם העובדים עצמם, כנראה שמתכוונים לדוגמה הזו של Traderjoes. אני מודה שלא הכרתי את רשת הסופרים האמריקאית הזו, המונה כ-500 סניפים ברחבי ארה"ב, אבל מסתבר שהיא מצליחה לעשות מה שרשתות אחרות לא.


מסתבר שכמה עובדים של הרשת כל כך מאוהבים במוצרים המשווקים בה, עד שהם הפכו עצמם, מבלי לבקש אישור מהמחלקה המשפטית או השיווקית, למשפיעני רשת. לדוגמה, עובדת שנקראת דזיריי פלוייד עבדה ברשת במשך מספר שנים, זיהתה קטגוריית מוצרים ספציפית שהיא עצמה צורכת ושהרשת משווקת לקהל הרחב, והחליטה לבסוף לפתוח חשבון אינסטגרם שבו היא משתפת במוצרים נטולי הגלוטן הנמכרים ב-Traderjoes.


בחשבון שלה שנקרא  @traderjoesglutenfree יש יותר מ-50,000 עוקבים נאמנים ששותפים לצריכה של מוצרים אלו, מתעדכנים לגבי מוצרים חדשים, שילובים של מוצרים ועוד, מה שמחזק אותה כמשפיענית משמעותית בחייהם (שוב, ברשות המותג, ללא דחיפה רשמית).

אבל זיריי אינה העובדת/משפיענית היחידה של Traderjoes, בנוסף לעובדים ישנם משפיעני רשת אחרים שהם בכלל לקוחות שגם הם שותפים לחיבה העמוקה למוצרים השונים, מה שייצר סוג של קהילת משפיענים שסך חשבונות האינסטגרם שלהם מאגדים כמיליון עוקבים! חשוב להדגיש, אלו מיליון עוקבים שמוצרי Traderjoes משובצים אצלם ב-FEED הודות לאותם משפיענים מבלי שהרשת משקיעה סנט אחד בודד על תקציב שיווקי, מציאות שהיא ללא ספק חלום של מותגים רבים אחרים...


Retail Arbitrage 


אבל החיבה למוצרי הרשת לא נעצרת שם. הזוג הזה, למשל, זיהה צורך בתחום מתפתח שנקרא retail arbitrage (כשקונים מוצרים של מותג אחד, עושים לו תוספת או שינוי כלשהו, ולפעמים גם לא משנים שום דבר, ופשוט מוכרים את המוצרים בערוצים מקבילים). הם התפטרו מה-Day Jobs שלהם ומהבית עוסקים בשיווק ומכירה של מוצרי Traderjoes בחשבונות אמזון ובערוצים אחרים, ומייצרים לעצמם הכנסה של אלפי דולרים בחודש.


המסקנה מכל זה, היא שמאתגר לחשוב איך כל ארגון ומותג יכול לייצר לעצמו וסביבו קהילת משפיענים, כאלו ששותפים לתשוקה סביב ערכי המותג, ולמרות שבמקרה הזה מדובר ביוזמה עצמאית של מספר עובדים, אם זה נוצר ופועל בצורה חכמה יכול לייצור פעילות שגם נתפסת ככנה ואמיתית בקרב הלקוחות.  לכתבה המקורית- לינק.

0 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com