למה חשוב ללמוד גם מטעויות?

מדברים כל הזמן על המאפיינים המשותפים להצלחות של מייסדי חברות הטכנולוגיה, בעיקר בעידן המחובר, מה הופך אותם למצליחים ומה אפשר ללמוד ואולי ליישם במקומות אחרים, כהשראה. אבל, המציאות לא תמיד ורודה, ומה לגבי הסיבות שבגללן מיזמים וסטארטפים נכשלים? עם סיכוי נמוך של בערך 1 ל-10 להצליח, אולי הגיע הזמן לחקור לעומק לא רק את מה שמוביל להצלחה, אלא גם את מה שלא, וגם מזה ללמד ולהפיק תובנות.

אז חברת CB INSIGHTS הרימה את הכפפה ועשתה בדיוק את זה: 20 הגורמים המרכזיים לכישלון של סטארפים: החל מניתוח שוק מוטעה וחוסר התאמה של המוצר/שירות לשוק הספציפי, דרך מייסדים שפשוט מאבדים את זה תוך כדי הצמיחה ומפילים אחריהם את החברה כולה, ועד איבוד פוקוס עסקי. לגזור ולשמור גם כחומר למחשבה בעונת תכניות העבודה שבפתח.

ואגב רעיונות חדשים: השבוע השתתפתי באירוע קטן ומעניין של גוף ישראלי שאירח גורמים מחו"ל שבאו לדבר על הצורך של ארגונים לנפץ תפיסות קיימות ומסורתיות (ובאנגלית שתמיד נשמעת טוב יותר: Why corporations must blow up best practices, and bring a beginner's mind to survive?).

שתי התייחסויות לאמירה הזו: הראשונה: לאנשים שהם בתחילת הדרך (כמו ילדים), יש המון רעיונות ומעט מאוד מגבלות להשיג דברים. מנגד, ל"מומחים" יש בעיקר תשובות למה אי אפשר לעשות דברים....זה לא ב-100% מהמקרים נכון אבל המסר הכללי ברור... האמירה השניה, הם תיארו מה שמאפיין הרבה מאוד ארגונים: מנהלים מבקשים מהעובדים שלהם להעלות רעיונות חדשים, ומיד שואלים: "מי עשה את זה כבר בארץ או בעולם? מה הסיכונים?".

באמירות האלו הם למעשה זורקים/משעינים את האחריות על מעלי הרעיונות (במילים אחרות: מפחידים אותם), מה שגורם להם בחזרה להמעיט בלקיחת סיכונים ולהתמקד רק ברעיונות "רכים" שהם יכולים להסביר ולעמוד מאחוריהם. תחשבו על כמות הרעיונות המעולים שפשוט נשארים במגירה בראש של העובדים שלכם, מחשש לתגובות מהסוג הזה.

0 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com