מה המשמעות של כניסת ענקיות הטכנולוגיה לתחום ה-Health Care?

מדהים בעיני עד כמה ענקיות הטכנולוגיה שואפות וגם פועלות להיכנס לתחומים חדשים, על האספירציה שלהם להמשיך ולצמוח ולהרחיב את המעגלים העסקיים שבהם הם פועלים. בהמשך הסיכום ארחיב בנקודה זו לגבי התחום הפיננסי, בחלק הזה אני רוצה להתמקד בתחום ה-health care, וכמובן שיש מכנה משותף לשניהם.

זה לא סוד שענקיות הטכנולוגיה (אפל, גוגל, אמזון) סימנו את תחום ה-health care (או בשמו האחר: Med tech) כמנוע צמיחה שמאוד מעניין אותן. מדובר בתחום בעל פוטנציאל עסקי מטורף, וכשלוקחים בחשבון את היתרונות המשמעותיים שיש לחברות הטכנולוגיה באופן כללי על חברות מסורתיות הפועלות בתחום (כיסים עמוקים, אנשי המחקר והפיתוח הטובים ביותר ולא פחות חשוב: יכולות עריכת קסמים עם כמויות פסיכיות של דאטה, ברור לכולנו הפוטנציאל).

חלקן פועלות כבר שנים בתחום, בעיקר דרך ייצור ושיווק של חומרה ותוכנה המותאמים לאיסוף נתונים על המשתמשים (ראו ערך ה- Apple Watch, וזו רק דוגמה אחת, הרי אפל סימנה באופן מובהק את תחום ה- Med Tech כמרכזי עבורה). הבעיה שנוצרת פה, וזו בעיה שהרגולציה בארה"ב כבר שמה לב אליה לא מעט, היא מי עושה מה עם הדאטה הזו. קחו למשל את המקרה של גוגל, שקיבלה מ-Ascension, חברה שפועלת בתחום ביטוחי ושירותי הבריאות השניה בגדולה בארה"ב, נתונים אישיים של כ-50 מיליון (!) אמריקאיים, ללא אישורם או ידיעתם. גוגל בתגובה הרגיעה ואמרה שלמעשה Ascension רק העבירה את הפעילות שלה לשירות הענן שלה, ושפרטי הלקוחות לא מחוברים בשום צורה לאלגוריתם או לכלי הפרסום של החברה)..

אבל, מצד שני, מחקרים מראים שאמריקאים רבים דווקא מעוניינים בכניסה של ענקיות הטכנולוגיה לתחום, כי הם מעוניינים (מאוד) בשיפור איכות השירות והטיפול שהם מקבלים (בארה"ב במיוחד מדובר בבעיה קשה מאוד), גם אם זה אומר לאפשר לענקיות הללו גישה ישירה לתיקים הרפואיים. לכן, הדברים הם לא שחור או לבן, ייתכן מאוד שכניסה והשפעה בשטח של חברות הטכנולוגיה על תחום הבריאות דווקא יגביר את התחרות על הלקוח, ובדומה לתחומים מקבילים (פיננסים, תיירות, קמעונאות), מי שמרוויח בסופו של דבר זה כולנו, כתוצאה מהרף שכל הזמן ממשיך לעלות.

יהיה מאוד מעניין להמשיך ולעקוב אחרי התחום המפתח הזה, בדגש על מידת ואופן ההשפעה של ענקיות הטכנולוגיה על הערך הסופי ללקוחות.

0 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com