מחשבות מהשבוע: פונקציונליות VS. תוכן

השבוע (12.4) יצאה ההודעה הרשמית על השקת Disney Pluse, ה- Netflix killer של דיסני. למי שפחות מכיר, דיסני משכה את כל התכנים בבעלותה מנטפליקס ועובדת על פלטפורמת ווידאו סטרימינג מתחרה, שתוצא לקהל הרחב במנוי חודשי של 7$ בלבד (לפחות בשלב הראשון). דיסני למעשה הבינה את מפת השוק והחליטה  to disrupt her self  לפני שהמתחרים יעשו את זה בשבילה. 

ההודעה עוררה שיחה נרחבת ברחבי הרשת, לגבי סוגיות של מודלים עסקיים, ישן מול חדש, מלחמות תכנים ופונקציונליות.

הנה גרף שווי המניה של דיסני בשבוע ההכרזה: 

ובמקביל, מצ"ב דירוג המאפיינים שבגללן לקוחות מחזיקים במנוי לנטפליקס (5: גבוה, 1: נמוך):

מה זה אומר? שמאפייני הפונקציונליות (אין פרסומות, אפשרות לצפיית בינג', צפייה במודל VOD לפי העדפת הלקוח, פרסונזליציה של המלצות...), כל אלו מדורגים נמוך יחסית בהשוואה למאפיינים שמדורגים גבוה: עושר ומגוון התכנים. במילים אחרות, מה שעד עכשיו בידל את נטפליקס (ומתחרות נוספות) ממודל השידור המסורתי והישיר, מקבל וימשיך לקבל מקום חשוב (אך משני) בעיני הצרכנים, ואת המשקל המשמעותי יותר תופס דווקא עושר מגוון התכנים.

איך המציאות הזו תשפיע על האסטרטגיה של נטפליקס, המלחמה שלה מול הפלטפורמה החדשה של דיסני (ושאר המתחרות)? 

נטפליקס תצטרך להשקיע משאבים במציאת האיזון בין תוכן לבין פונקציונליות. מצחיק להגיד אמירות של "פעם" על מותג כמו נטפליקס שמגדיר הלכה למעשה את כל מה שמיוחד בעידן המחובר, אך בכל זאת, המודל ה"ישן" שעל בסיסה נטפליקס הפכה למה שהיא היום (הכוונה לעצם ההחלטה להפוך מחברת השכרת DVD בדואר ולהפוך לפלטפורמת צפייה און ליין במודל VOD), כל אותם מאפיינים חשובים שמעצבים את חווית המשתמש ומבדלים אותה מעולם השידורים הישירים המסורתי, צריכים להתאזן עם ההשקעות מאסיביות בתוכן. 

ועם בתוכן עסקינן, אין ספק שצפויה לשחקניות בשוק (ולנו כצרכנים) תקופה מעניינת ומגוונת, וסביר שנטפליקס, כמו דיסני ימשיכו להשקיע מיליארדי דולרים בשנה כדי להרחיב ולהעשיר את קטלוג התכנים שלהן, ולהערכתי גם בניסיון לבנות מודלים חדשים אף יותר.

1 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com