מרוב מדדים (KPI'S) לא רואים את הדשבורד

עודכן ב: 19 נוב 2019


אנחנו חיים ועובדים בעידן הזהב של האנליטיקה העסקית, שבה המונח KPI ומדדים עסקים אחרים הופכים למטרה במקום לאמצעי. במילים אחרות, המעורבות הדרמטית של טכנולוגיות דיגיטליות דוחפות ארגונים רבים לשאוף למדוד הכל, מתוך הנחה שאם זה לא מדיד, אז מה זה שווה לעסק? 

אבל, וזה אבל חשוב, הרצון הארגוני/עסקי למדוד הכל למעשה מסית ארגונים רבים ממטרת העל שלשמה המדידה בכלל קיימת: לקבל תמונת מצב עסקית (בזמן אמת), ולקבל החלטות עסקיות נכונות על בסיסה.


הקריקטורה המשובחת הזו של טום פישבורן קולעת בול למציאות שמאפיינת ארגונים רבים, ומציפה לפני השטח את התזכורת הכל כך חשובה של: לחזור ל"מקורות", לזכור מה המטרה לשמה נוצרה המדידה ולמעשה: מה הארגון רוצה להשיג? משם לגזור אחורה להגדרת המדדים העסקיים הרלוונטיים למדידה. 

למי שעדיין לא מכיר את טום פישבורן, מדובר באיש שיווק לשעבר שהחליט לפרוש מתפקידי CMO ולהגשים את התשוקה האמיתית שלו: איור, תוך שהוא מייצר סטוריטלינג חכם, מקורי ובעיקר עוקצני על עולם העסקים המודרני, שוחט פרות קדושות בדמות מושגי באזז מיותרים ופשוט מציב לכולנו מראה כנה מול העיניים. לינק

3 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com