נתונים מעניינים מהשבוע, 14.5.2020


  • שירות משלוחי המזון Uber Eats מהווה כ- 20% משוק משלוחי המזון ממסעדות בארה"ב. חברת המחקר Second Measure מצאה שעד סוף מרץ השנה, שוק משלוחי המזון המוכן צמח בכ-25% משנה לשנה (YoY) בארה"ב, כשמובילת הטבלה היא DoorDash עם נתח שוק של כ-42%. 

  • בזמן שבתקופה הזו תעשיות רבות סופגות מכות קשות בפעילות העסקית שלהן, תחומים כמו מסחר מקוון ותשלומים דיגיטליים (כל מה שמצמצם/מייתר מגע פיזי, ההפך הגמור למשל ממה שקורה בשוק אפליקציות ההיכרויות) נהנות מביקוש גובר: Shopify ו- Square הן דוגמאות טובות ל כך. הראשונה היא פלטפורמה המאפשרת הקמה וניהול מלא של חנויות ברשת, והשניה היא חברת קופות ותשלומים דיגיטליים. המכנה המשותף הנוסף לשתיים הוא, שתיהן משרתות מסחר בין עסקים קטנים ובינוניים לבין הלקוחות שלהן. הארלי פינקלשטיין, ה- COO של שופיפיי שיתף בסדרת ציוצים בטוויטר שבין 13.3- 24.4 מספר הלקוחות שביצעו קניה בפעם הראשונה ממוכר עם חנות שנבנתה ב-Shopify צמח בכ-8%, וכ-45% רכשו ממוכרים שמעולם לא קנו מהם קודם לכן. 

  • נתון מדהים נוסף של Shopify: עליה של כ-62% בפתיחה של חנויות מקוונות חדשות, מה שמשקף את הרצון של יותר עסקים להנגיש עצמם און ליין עבור לקוחות, עסקים שטרום משבר הקורונה פשוט לא מצאו את הזמן להתפנות לצורך כך. 

  • ובצד המשלים של קנייה מרחוק, Square אמנם דיווחה על רבעון פיננסי לא מזהיר, החברה זיהתה צמיחה מהירה וגוברת של הצטרפות לקוחות חדשים, כשגם פה מדובר בסוחרים ובעלי עסקים שכעת חייבים לתמוך בתשלומים דיגיטליים כדי לקיים פעילות שוטפת. 

  • האלגוריתם יחשב כמה תשלמו: לא צריך להיות כלכלן כדי להבין את עקרון הביקוש וההיצע, וההשפעה שלהם על מודל התמחור. אבל במקרה של אמזון, השימוש בתמחור דינאמי Dynamic pricing, רעיון שאינו חדש אבל אמזון כמו אמזון לקחה אותו כמה צעדים קדימה, מבוסס על אלגוריתמיקה שמשכללת לא רק ביקוש והיצע, אלא גם את הדירוג של המוכר, הביקורות שלו ועוד. הנה כתבה מעולה שמעמיקה בדיוק במודל הזה, תפיסה שרק תלך ותתחזק יד ביד עם התחזקות הקניה המקוונת. לינק.

אם חושבים על זה, בין אם מדובר בקניית מזון ומצרכים און ליין, בביצוע תשלומים דיגיטליים או בהתמודדות עם עבודה מרחוק, השאלה המשמעותית יותר היא כמה מכל זה ימשיך ללוות אותנו ביום שאחרי. נדמה שלאור ההקלות הרבות, ישנה הרגשה כללית של "חזרה לשגרה" (תחושה שלא כולם שותפים לה, וייתכן מאוד שחלקים קשים עוד לפנינו). לכן יהיה מעניין לראות באיזה אופן השינויים בדפוסי הצרכנות, עבודה ותקשורת שלנו יושפעו, מה יעלם כלא היה ובמקביל איזה שינויים יהפכו לקבועים יותר בחיינו.

3 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com