סודה סטרים: מותגים שמייצרים מודעות חברתית


השבוע השתתפתי בכנס השנתי של איגוד השיווק בתל-אביב. כמו רבים אחרים נהניתי מאוד מההרצאה של דניאל בירנבאום, מנכ"ל חברת סודה סטרים שתיאר על הבמה בצורה כריזמטית ביותר את הסיפור של המותג וכיצד החברה נמכרה לפפסיקו לפי שווי של כ-3.5 מיליארד דולר. אחד הדברים המרגשים שבירנבאום התייחס אליהם הוא הערך החברתי-תרבותי שהחברה דוגלת בו, ושבמסגרת זו החברה משלבת עובדים יהודיים ופלשתינאים יחד, כתף לצד כתף. 

החיבור הלא מובן מאליו הזה בין פעילות של חברה מסחרית לבין ערכים המשולבים גם בהשקעה ניהולית לא קטנה מקבל ביטוי הולך וגדל בארץ ובעיקר בעולם. אפשר לראות יותר ויותר מותגים, חברות וארגונים שמאמצים לעצמם אג'נדה חברתית-כלכלית-תרבותית, שמשתקפת הלכה למעשה בפעילות השוטפת של המותג. דוגמה טרייה ומדוברת מהשבוע היא של המותג ג'ילט, שיצא בקמפיין ששונה מהמסרים הרגילים שלו, וכיוון אל קהל היעד שלו - גברים, עם מסר של שינוי שמכתב ישירות לתנועת ה- METOO#. לא חסרות דוגמאות לערכים ותנועות מחאה נוספות שמותגים גדולים מתחברים אליהן (איכות הסביבה, צמחונות, ספורט ושמירה על הבריאות, חיזוק אוכלוסיות חלשות ועוד). הנה כתבה שמתמקדת בקמפיין של ג'ילט ומה משווקים יכולים ללמוד ממנו. לינק

אולי הגיע הזמן לשנות את השיחה סביב ההשפעה של האון ליין על החנויות הפיזיות?

האם באמת הדיגיטל הורג את הקמעונאות הפיזית? כולנו נהנים (אפילו מאוד) מכניסה לחנות ממש מגניבה, כזו שמעוצבת בסגנון ייחודי ובעיקר מקום שיודע לייצר חוויה. אז למה כ"כ הרבה קמעונאים ובעלי עסקים חושבים שמסכי טלוויזיה, רובוטים (תתפלאו, גם זה קיים) עמדות VR ועוד שלל טכנולוגיות הן הפיתרון לבעיית רלוונטיות הדועכת? הרי עתיד הקמעונאות לא מתחיל ומסתיים ב- Amazon Go, יש עוד הרבה לעשות לפני זה...נכון שהטכנולוגיה מעצבת ומאוד משפיעה על חווית הקניה בריטייל הפיזי, אבל בסופו של דבר, לא כל קמעונאי הוא Amazon Go, והבסיס שאפשר לשפר, מסתבר, כולל הרבה דברים שאפשר לעשות. כיצד?

לא מזמן נתקבלתי בציוץ המעולה והחכם הזה בטוויטר: הבחור פונה לבעלי חנויות קטנות ובינוניות כמו גם קמעונאים גדולים ומפרט עבורם בצורה הגיונית ודי משכנעת איזה צעדים כדאי להם לבצע על מנת לשפר את האטרקטיביות של החנות שלהם, וכל זאת מלי לדבר על טכנולוגיה. חומר קריאה סופר מומלץ. לינק. ולמי שרוצה להעמיק עוד יותר, מצ"ב סקירה באותו הנושא של Fast Company - לינק.

1 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com