פיננסים בעידן המחובר: מה קרה השבוע?

משתמשים בביט? פיי של פפר או פייבוקס? בצעד מתבקש יש לומר, פייסבוק משיקה השבוע את Facebook Pay, שירות תשלומים והעברת כספים שיתחבר מעבר לפייסבוק (ולמסנג'ר, שנחשבת לפופולארית במיוחד בארה"ב) גם לוואטסאפ ולאינסטגרם. השירות אמור לתמוך במגוון רחב של מותגי אשראי בינלאומיים ויחבר רוחבית את לקוחות/משתמשי כל האפליקציות. ההכרזה מגיעה זמן קצר אחרי שהיוזמה הפיננסית המקבילה של פייסבוק, ליברה, ספגה מהלומה לאחר ששותפות אסטרטגיות החליטו לפרוש מהשותפות. אבל, נראה ש-Facebook Pay הוא מסוג השירותים שטורף את הקלפים, במיוחד לאור העובדה שמדובר על שירות תשלום חוצה פלטפורמות המציע תהליך תשלום בקליק.  לינק.

שחקנית טכנולוגיה נוספת שהודיעה השבוע על כניסה רשמית לתחום הפיננסי היא לא אחרת מאשר גוגל. החברה הודיעה שתשיק בשנה הבאה חשבונות עו"ש בשיתוף Citi Group. לינק.

10 מיליון דולר. זה סך היקף האשראי שעבר דרך כרטיס האשראי הרשמי והממותג של אפל בשיתוף גולדמן סאקס. האחרונה התגאתה בכלי התקשורת על פעילות יפה של הכרטיס, אך רק השבוע לאחר פרסום הדוחות הכספיים של רבעון 3, פורסמו גם המספרים הרשמיים. לא רע. לינק. אבל הסיפור החשוב של השבוע בהקשר הזה הוא ההאשמות כלפי הכרטיס והמודל שמאחוריו, בטענה שמודל הקרדיט מייצר חוסר שיוויון כלפי נשים המשתמשות בכרטיס. לינק

הדרך של JP Morgan להתמודד עם ההפיכה של אמזון לבנק? לעזור לה! החשש של הבנקים הגדולים (כמו גם מוסדות פיננסיים נוספים) מכניסה של ענקיות הטכנולוגיה הגדולות לתחום הפיננסי, ידוע כבר שנים. הפתרון היצירתי של JP להתמודדות עם האיום הוא לחבור אליו:

הבנק פיתח פלטפורמת ארנק דיגיטלי ב-White Label, המיועד במיוחד למי שפועל בתחום "הכלכלה השיתופית" (gig economy), וזה כולל חברות כמו אמזון (עם הסוחרים שמוכרים דרכה), Airbnb, Lyft ואחרות. הארנק הדיגיטלי יאפשר למעשה לכל מי שפועל בשוק הזה לקבל ולנהל את הכספים שלו באופן שדומה לחשבון בנק (למעשה מדובר בחשבון וירטואלי), מה שיאפשר להציע להם מעגל נוסף של מוצרים פיננסיים כגון אשראי וביטוחים. לינק

וואלמרט תשקיע מיליונים בפיתוח אקסלרטור פינטק (כן, קראתם נכון), שיתמקד ביצירת מוצרים וכלים פיננסיים שיושבים על הצומת המחבר בין קמעונאות, צריכה ופיננסים. לינק

החברה הזו רוצה להיות ה"נטפליקס" של  העולם הפיננסי. אבל לא מדובר ברצון להשקיע בפלטפורמת ווידאו או יצירת תכנים, אלא במודל עסקי חדש המבוסס על להציע ללקוחות מודל תשלום מנוי שנתי/חודשי, במקום מודל מבוסס עמלות. הרעיון הוא שבדומה לנטפליקס, קוסטקו, ספוטיפיי ואחרות, MoneyLion תציע (ולמעשה כבר מציעה) מודל תשלום חודשי בהתאם לסוג המוצרים הפיננסיים שהלקוח צורך. לינק

מה בנקים ומוסדות פיננסיים יכולים ללמוד מענף ה- Retail subscription service?

הימים שבהם הכרנו באופן אישי את פקיד/ה או אפילו מנהל/ת הבנק לטובת ייעוץ וקשר אישי, די חולף מהעולם. כיום עם אפליקציות פיננסיות חכמות, החיבור לדאטה פרסונלי ובעיקר הציפייה הצרכנית לחוויה פיננסית שדומה לענפים מתקדמים אחרים - מציבים אתגר לא קטן (אבל אפשרי) של המוסדות הפיננסיים. מסרים אישיים, התואמים לפעילות הפרסונלית של הלקוח מנצחים בגדול כל שימוש בפניה רחבה של אותן הצעות לקהל לקוחות גדול.

לדוגמה: HSBC לונדון ערך ניסוי במסגרתו שילב טכנולוגיות של AI בחיבור לדאטה של הבנק, וייצר פניה אישית לקהל צרכני כרטיס האשראי עם הצעות ממוקדות (על בסיס מודל חיזוי הצרכני שלהם), ובמקביל נשלח מייל גנרי לקבוצת ביקורת. הקבוצה הראשונה (מספרים פרסונליים) זכה ב-70% יותר פתיחות ושימושים בקרב הלקוחות. לינק

4 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com