רוצים שינוי?

ארגונים ומותגים שצריכים להשתנות בעידן המחובר, נמצאים בכל קטגוריה ותחום עסקי. זהו צורך רוחבי, ועדיין ההבדל המבדל בין ארגונים הוא עצם התפיסה של המשמעות האמיתית של המושג "שינוי". לדוגמה: אם הייתם מקימים היום חברת מדיה חדשה, הגיוני שלא הייתם מעסיקים עשרות כותבים, עורכים וצלמי מערכת, ולא הייתם בוחרים במדיום המודפס. סביר יותר להניח שהייתם בונים מבנה ארגוני רזה מבחינת המשאבים שהוא מעסיק ומנהל, ובונים מודלים עסקיים שמתבססים דווקא על כוח ההמונים, תוכן גולשים, ואפילו מוניטיזציה של הדאטה במקום פרסומות. אולי. סביר להניח שגם הייתם שואפים להידמות יותר לפייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק, דוגמאות לחברות המדיה של המאה ה-21. עכשיו בואו נחזור לארגון/המותג המסורתי, ולאופן שבו הוא/הם מתמודדים עם הצורך להשתנות ולהתאים עצמם לעידן המחובר. האם הם יכולים באמת להשתנות, באמת להגיע למצב שהם מוכנים להתמודד עם האתגרים החדשים? ברוב המקרים התשובה היא לא. סביר יותר שנדרש להתחיל מדף חלק, ולבנות הכל מחדש. הסיבה היא שכל המשאבים, ניסיון, כוח אדם ואפילו נתח שוק לא מהווים כלים וודאיים למוכנות להתמודד עם השינוי.  אבל, לא כל ארגון יכול להרשות לעצמו להתחיל מחדש. לכן ה-מאפיין הקריטי עבור ארגונים ומותגים הוא האדפטיביות שלו למציאות שמשתנה, ולארגונים בעלי שריר האדפטיביות המפותח ביותר גם הסיכויים הגבוהים ביותר להצליח בשוק התחרותי. היכולת ללמוד, לדעת מתי להיכנס ולהשקיע במהלכים חדשים (ולא פחות חשוב, מתי לא) הופכים ליכולות קריטיות. ציטוט מדהים של ג'ף בזוס בהקשר הזה: "אנחנו (אמזון) אובססיביים לגבי החזון, אבל גמישים לגבי הפרטים הקטנים בדרך לשם".  כבר שנים שמדברים על "קצב השינוי" כגורם המאיים ביותר על התעשיה. אבל למעשה, המאפיין או האיום המשמעותי ביותר בעיני היא דווקא חוסר הוודאות. הרבה אנשים מנסים לחזות את העתיד, אבל אף אחד לא יכול להגיד בוודאות לאן המציאות תוביל אותנו ואת הארגונים שלנו, ובדיוק בגלל זה היכולת להתאים ולהשתנות תוך כדי תנועה בקצב מהיר וחכם הופכים לקריטיים. כפועל יוצא, ארגונים חייבים לבנות לעצמם פסיפס של אנשים שעונים על ההגדרה הזו של אדפטיציה חכמה ומהירה, נבחרת שלמעשה תנווט את הספינה לדרך הנכונה.

6 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com