שוק המסחר בסניקרס רותח, ומה אפשר ללמוד מזה?

נחשפתי לפעילות הזו השבוע, וזה מסוג הדברים שמצד אחד גורמים לפליאה ומצד שני נראים לגמרי טבעיים וברורים מאליהם, במיוחד בעידן בו אנו חיים.

אומרים שה״צעירים״ מתחברים יותר להשקעות בחוויות ופחות במוצרים פיננסיים מסורתיים, אז הנה דוגמה לשוק שאולי כרגע הוא נישה אבל בעתיד הקרוב יכול להפוך לגדול בהרבה, כשאיך לא, סין היא מובילה עולמית.

שוק הריסלרים, אנשים שסוחרים בנעליים משלל סוגים ומותגים (וינטז׳/אספנים במיוחד) על גבי פלטפורמות מסחר (!) כמו StockX כאילו מדובר בסחורות/ניירות ערך לכל דבר.


ההערכות מדברות על שוק של כ-7 מיליארד דולר, עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם שקונים ומוכרים סניקרס במחירים של מאות עד עשרות אלפי דולרים (חלקם הבינו שעדיף לסחור בהם במקום לנעול...). ויש מותגים ״מסורתיים״ כמו פוט-לוקר שזיהתה את המגמה וכבר השקיעה בחברה סינית שמציעה מיני-אפליקציה בתוך WeChat דרכה משתמשים יכולים לסחור בנעליים, בחסותה.

פלטפורמות המסחר מתקרבות בעצמן לשווי של מיליארדי דולרים ושימו לב למודל העסקי: הן הופכות *למתווכות* בין הסוחרים (כי מי מאמין למוכר באתר לוחות...), הן מבצעות אותנטיקציה של הנעליים, מבצעות את המשלוח בפועל וכל זאת תמורת עמלה. אז פתאום מושגים כמו פורטפוליו וסניקרס נראים לגמרי מתחברים...לינקים ל-2 כתבות סופר מעניינות על השוק הזה, בתגובה הראשונה.

0 צפיות

© 2023 by Annabelle. Proudly created with Wix.com